• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Hamilton Pan Europ H31 (sänkt pris)

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Pris
4400
Returpolicy
Ja, vid oegentligheter
Bilder Skickat
  1. Ja
Det gör ont i hjärtat när man tar beslutet att skära ner rejält på kollektionen till förmån för annat. Men, det måste göras.

Således säljer jag nu min härliga Hamilton Pan Europ från 2013. Klockan mäter 44mm, men med väldigt korta horn så den sitter snarare som 42mm, och är 15mm tjock, vilket inte är så mycket för att vara ett 7750. Den sägs faktiskt ha 100m WR, men jag har inte överhuvudtaget provat. Klockan är ett homage till sig själv, Pan Europ från 1970-talet. Urverket är ett H31, vilket är ett modifierat Valjoux 7750 som man krämar ur 60h gångreserv ur. Missa inte urtavlan med sunburstmönster. En tidlös klassiker.

Skicket är gott, den har tyvärr inte använts så mycket, dock tillräckligt för att ha en helt okej gång. I övrigt har jag inte noterat några skavanker, utöver någon repa på undersidan av hornet efter bandbyte.

Ingår gör originalband i någon krokodilliknande läderform med original spänne, ett vitt noname läder samt ett specialtillverkat dubbelt läder (rött inuti) från StoneCreek Straps med ett extrainköpt OEM-spänne i Baderform där lädret är på insidan, dvs. så sjukt mysigt att ha på handleden. Klockan är inköpt för 12 600 kr, spänne och specialbandet kostade ju sina pengar, så jag tycker vad jag önskar är mycket skäligt för vad man får. :) Priset är inkl. spårbar frakt eller F2F i Stockholm.

Min referenstråd. Fråga om det är något. :) Missa nu inte bilderna nedan.

IMG_9646.jpg
IMG_0160.JPG
IMG_0161.JPG
IMG_1635.jpeg
IMG_0482 (kopia).JPG


88BEF7EC-2C7B-4E6A-A23A-3342063E326F.jpeg
FA36BCD2-C7DB-495E-89A1-63F7D8EF1111.jpeg
A5D83200-7F89-41E6-8820-E6610ACA225C.jpeg
907E02CC-3175-40D3-9DF0-73C59B27D08A.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp