• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handdragettråden

Tarkovski

Omega
Hej!
Jag tänkte starta en tråd om handdragna klockor. Mitt klockintresse må vara nykläckt och mina erfarenheter på området är ganska tunnt och således inget baisse om automatklockor men jag ser en viss charm kring handdraget. Handdraget känns mer "på riktigt", det vill säga att man kommer närmare mekaniken och hantverket vilket är en av anledningarna till mitt klockintresse men jag kanske är ensam om det.
Jag har kollat runt och och känns som att det är även " finare" med handdraget, bland annat har PP ett utbud av sådana klockor. Men jag har inte sådana pengar så det vore bra med konsumentupplyssning. Jag vet att Oris har några klockor för en bra peng men det finns säkert några andra. Har ni några tankar kring dessa klockor?
 
Mysigt med morgonritualen att dra upp klockan!
Här är en klassisk handjagad pjäs
IMG_7968.JPG
 

jistanes

Cartier
Jag föredrar handdraget över automatiskt. Roligare att få pilla ofta! Här är de jag har. Vill egentligen byta ut min Orient mot en likadan Club fast den vita standardvarianten, och bli en OWG (fast två).
sY7Rm1T.jpg
 
Topp