• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Handgjord Franck Muller King Conquistador Penna!

Något ni skulle uppskatta?

• Ja otroligt hantverk!

Röster: 20 74.1%
  • Nej, overkill.

Röster: 7 25.9%

• Totala väljare
    27
En bekants pappa har tillverkat en penna till honom helt för hand, som en present. Pennan är tillverkad helt av delar från en Franck Muller King Conquistador klocka. Helt fantastiskt hantverk tycker jag. Bland det coolaste jag sett på länge. Jag har personligen frågat honom om han inte kan fråga hans pappa om han kan göra en till så jag får köpa den. Finns liknande att köpa ute men dem är inte gjorda för hand och rätt enkla till skillnad från denna. Här är allt gjort för hand, delarna böjda för hand och gjorda i flera lager för att skapa en 3-D effekt.

Senast ändrad:
En bekants pappa har tillverkat en penna till honom helt för hand, som en present. Pennan är tillverkad helt av delar från en Franck Muller King Conquistador klocka. Helt fantastiskt hantverk tycker jag. Bland det coolaste jag sett på länge. Jag har personligen frågat honom om han inte kan fråga hans pappa om han kan göra en till så jag får köpa den. Finns liknande att köpa ute men dem är inte gjorda för hand och rätt enkla till skillnad från denna. Här är allt gjort för hand, delarna böjda för hand och gjorda i flera lager för att skapa en 3-D effekt.

Fyfan vilken cool penna! :wideyed:

Det är helt sjukt läckert. Hur gör man om man vill ha en penna? Köper man först en Franck Muller för 100000 kr som han sen plockar ner och gör om till en penna? Vad kostar en penna? Idén verkar helt galen, men på ett kul sätt. Eller så är det helt galet rakt igenom? Jag blir lite osäker här.

Han har gjort pennan från grunden som jag förstod det hela. Han är tydligen urmakare/restaurerare sedan många år och sitter med en mängd delar från förr av olika märken. Priset vet jag inte ännu men under 1400 dollar fick jag höra i alla fall. Han gör pennor av olika märkes delar, även Rolex. Han bor i Harnett North Carolina i Usa.

Senast ändrad:
Ni har ju även dessa men dem håller inte i närheten av samma kvalitet om ni frågar mig. Det ser ut som att dem endast använt ett lager av delar här. Han använder 2-3 lager på hela klockan och gör ALLT jobb för hand.

Dem nedan ser ju väldigt tråkiga ut och som att någon printat ett material och limmat runt pennan.

http://www.impeccablepen.com/watch-parts-pen/

Det är kanske är så min Sicura diver 1968 med ankarstiftverk ska inkarneras? Du dog aldrig, du bara transformerades om till en penna :rolleyes:. Vart skickar man sin gamla klocka? Finns det någon hemsida eller andra kontaktuppgifter för en sån penna vill jag nog ha?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp