• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Handgjorda armband i exklusiva material, one offs, UPPDATERAD med 3 nya

JLC

Panerai
2-Faktor
Pris
750
Returpolicy
enl ö.k.
Bilder Skickat
  1. Ja
Har postat mina verk tidigare inom Lifestyle och på andra pysselform som Etsy etc, men detta blir min första faktiska annons på armband här på KS.

Köper in material från olika källor men kombinerar, trär, fäster och applicerar spännen etc helt själv för hand.
Finns endast ett armband av varje, dvs ingen serie- eller massproduktion.
På senare produktioner fäster jag med ihåliga silverör som klämmer fast vajjer så inte bara knytet eller lött.

Förväxla inte dessa med vanliga "gemstone braclets" där man köper antingen färdiga armband på gummitråd för ca 30kr styck eller köper gemstones (materialet) ink frakt på ebay från 9kr, trär på 5 min och säljer för 200kr.

De material jag använder är dyra exklusiva utvalda material och jag kan öppet redogöra för inköpskostnad, tidsåtgång och ursprung för mitt material för de som är intresserade. Ser mer i beskrivning av resp armband.

Armbanden nedan är gjorde utifrån min handled, ca 19,5cm men kan på begäran justeras eller göras om (i så fall bindande beställning med förskottsbetalning), i de fall du skulle ha väsentligt mindre/större handled.
Full returrätt på ej custombeställda nedan.
Jag har även ca 40 sorters stenar, silver, guld, svarta diamanter etc och kan göra custom på beställning.

Har flera referenser inom och utanför KS forum.
http://klocksnack.se/threads/jlc-feedback-och-referenser-önskas.50002/

Skicka PM för frågor och kontaktuppgifter.
Om ni anger vad ni önskar i PM, längd, mönster, val av material, färg etc kan jag ta fram en bild där jag presenterar förslag på material, sedan handpenning innan jag påbörjar, sedan full betalning efter ni godkänt slutprodukt på bild på mail eller MMS, sedan leverans med spårbart paket (ingår i priset).

Armband 1:
Solitt 950 sterling silver i form av handgjorda gjutna dödskallar om ca 5mm, växlat med svarta diamanter om ca 5-7mm.
Trätt på 0,8mm stålvajjer med lobster-spänne i silver,
Svarta diamanter har certifikat och kommer från Indien och silverskallar är handgjutna i Indonesien av ett litet familjeföretag. Otroligt detaljrika skallar.
Blir dyrt pga av antalet skallar och diamanter, reducerar du antalet skallar kan du komma ner i pris.
Tungt och massivt armband trots rel liten storlek(6mm)
Passar utmärkt att matcha med klockor i polerat stål eller vitguld, platina etc.
Fin lyster och kombo där soljuset reflekteras i diamanters faccetering och silvret.
2950kr (spårbar frakt inom Sverige ingår)
IMG_4362.JPG


Halsband:
Rymligt lite längre halsband (ej tight) gjort av svarta diamanter om ca 5-7mm, alla olika storlek men matchat så att de minsta går mot spännet och sedan blir större och större mot mitten för att sedan smalna av mot spännet igen.
Trätt på 0,8 stålvajjer med lobster clasp i silver.
Stort maffigt kors i solitt 950 sterling silver (18 Gram ca, 7 x 4 cm) som går att ta av.
Mindre jobb men stort antal diamanter.
3200kr (spårbar frakt inom Sverige ingår)

IMG_4367.JPG


Armband 2: SÅLT
Svarta diamanter om ca 5-7mm trätt på 0,8mm vajjer med lobster-spänne i silver.
Två unika ovala bruna diamanter (Earth mined) och i mitten en 6mm kula av äkta agarträ (oud Wood).
Reducerar du till enbart svarta diamanter kommer du ner betydligt i pris. Prisbilden hos diamanter har ett helt spektra men förenklat går det från går från vita i nyanser till bruna ner till svarta.
2500kr (spårbar frakt inom Sverige ingår).
IMG_4363.JPG


Armband 3:
Svarta diamanter om ca 5-7mm trätt på 0,8mm vajjer med "speldose" spänne i silver. Man drar ut en tunga av silver in i spännet och låses på sidan.
Två större svarta diamanter och i mitten en dödskalle på ca 9mm handkarvat av svart buffelhorn (gjord för hand i indonesien).
1900 kr (spårbar frak inom Sverige ingår)
IMG_4372.JPG



Armband 4:
6mm gold filled (ej förgylt utan ca 15% gjutet 18k guld på 950 sterling silver) ihåliga guldbollar på 1mm elastisk tråd för att sitta tight och bära upp så de inte glappar. 8mm sead gold balls (förgylda massiva 950 sterling silver som är gjutna för hand med Rudschaka frö som förlaga, handgjort in Indonesien, för tur enligt lokal tradition varvat med naturlig agat och rökkvarts (ytterst). Guldbollar kostar mig ink frakt ca 17 usd styck i inköp.
Naturliga rudschakka frön säljs för gigantiska summor i regionen.
850kr

IMG_1689.JPG


N Y T T
Armband ca 19,5 cm. Svart agar (oud) trä med solida sterling silver skaller som är förgyllda med 24K guld. vermeil som är mellangraden av förgyllning (bladguld-vermeil-gold filled). Spänne lobster clasp. Trätt på vajjer.
1500kr inkl spårbar frakt inom sverige.
IMG_7021.JPG


Armband i agarträ 6mm med 2st 8mm Karneol (sånt som var i gamla signetringar hos adeln), 1 st 8mm ljusare agarwood, 2 st solida 8mm silverbollar (ruschaka sead balls handgjorda i indonesien) förgylda med 24K vermail.
890kr inkl spårbar frakt inom sverige.


IMG_7024.JPG



Armband med ca 5mm mm mörkröd agat, 2st 6mm agarträ och 1st 8mm silverbollar (ruschaka sead balls handgjorda i indonesien) förgylda med 24K vermail.
750kr inkl spårbar frakt inom sverige.

IMG_7023.JPG


PROTOTYP (ej till salu ännu...)
enbart 8mm gold sead balls och rosenträ.
IMG_7018.JPG
Retur enligt Ö.K.

Tack titten och tack KS för ett fantastiskt forum!
 

Bilagor

  • IMG_1667.JPG
    IMG_1667.JPG
    118 KB · Visningar: 25
Senast ändrad:
Topp