• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Handgjorda remmar av Horween Derby, för Panerai (24/22mm) *PRISBUMP 2/5*

MickeJ

Panerai
Till salu några remmar tänkta för 44mm Panerai Luminor (24mm bandinfästning). :)

Remmarna är gjorda av Horween Derby-läder, ett vegetabilgarvat tumlat läder behandlat med oljor och fetter som ger lädret en lätt sk "pull-up" effekt (färgen ändrar karaktär man böjer lädret). Ett mycket mjukt och följsamt läder vilket gör remmarna mycket bekväma trots att de är relativt tjocka.

Jag har mer av dessa läder om du önskar andra mått, annan form eller tråd. Väntetid just nu är max 2 veckor. :)

Remmarna är gjord av mig, helt för hand med traditionella handverktyg. Alla remmar nya och oanvända.
Bilderna är tagna i starkt ljus och korrigerade för ljus och färg, i övrigt oredigerade. Eventuella prickar på banden är ludd från polering.

För samtliga remmar gäller:
  • Remmar av Horween Derby-läder (in- och utsida)
  • Sydda med vaxad lintråd
  • Tuber förmonterade (kan tas bort, dra av 50 kronor från priset)
  • Skruvat borstat pre-V spänne (kan ersättas med mitt standardspänne, dra av 100 kronor från priset)
  • 24mm vid bandhornen, smalnar av till 22mm vid spännet
  • Knappt 5mm tjocka vid bandhornen, tunnar ut ner mot spännet
  • Ca 125+75mm i längd
  • Priserna inkluderar spårbar frakt inom Sverige
Pris per rem: 750 600 kronor
Retur: Inom en vecka från mottagandet, i oanvänt skick. Köparen bekostar frakt åt båda håll.

Om detta är första gången du ser mina remmar kan du läsa en artikel/recension här:
http://www.fratellowatches.com/watch-strap-review-part-10-introducing-mjleather/
Fler bilder på mina remmar kan ses på:
www.instagram.com/mjleather

Frågor/beställning via PM eller till [email protected]
Tack till Klocksnack för annonsplatsen! :)

Band 1 SÅLT!
hd_moumlrk24_1_zpshlgnn4po.jpg

hd_moumlrk24_2_zpsfrisv0pc.jpg

hd_moumlrk24_3_zps6adhlkmw.jpg


Band 2
hd_ljus24_1_zps4fnfxxif.jpg

hd_ljus24_2_zps2otpq1yw.jpg

hd_ljus24_3_zpsrcre2o95.jpg

Band 3
hd_svart24_1_zpssp9uqxnu.jpg

hd_svart24_2_zpsxddcenho.jpg

hd_svart24_3_zpscygojrri.jpg
 
Senast ändrad:
Topp