• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

handjagarna, finns ni på KS? Show off please >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Har du en handjagare? Posta gärna bilder på den, berätta varför du använder handjagare. Finns så mycket gott där ute som aldrig kommer upp till ytan. Tex denna 38mm ultra thin med manuellt verk. 2 hands är så jäkla fint!
jaeger-lecoultre-master-ultra-thin-38-acier-38-mm-cadran-argent-bracelet-cuir-alligator-marron.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Denna 31 mm mastodont för att den köptes av min farfars far på 40-talet och därmed är arvegods.
image.jpg


Och givetvis fiskmåsen för att den är sjukt prisvärd och att den är den snyggaste kronografen som går att få just nu (i mitt tycke) :)
image.jpg


EDIT:// För mig gör det egentligen varken till eller från om det är en manuell klocka eller auotmat. Dock föredrar jag automater för att "den sköter sig själv". Men jag skulle aldrig rata en klocka på grund av att det är ett manuellt urverk.
 

Apansson

Torpare
Fyfan, måste ha en JLC master...kanske kan få plats med en tredje klocka om man har en sån, den är ju så tunn trots allt...
 

Sond

Patek
De här är de handjagade jag äger just nu. Tror jag... Inget jag söker särskilt. Även om jag ibland tycker självuppdragningen i automatiska ur tillför väldigt lite då jag snurrar klockorna så mycket. Jag har iofs köpte två winders så lite värde finns ju numera. Annars är manuella ofta lite tunnare vilket ja gillar.
IMG_0466.jpg
IMG_3944.jpg
IMG_6321.jpg
IMG_6830.jpg
IMG_9589.jpg
 
Topp