• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla aldrig från gråhandlare :D

Apansson

Torpare
Vilken fars. Lade beställning hos watchonwatch på en klocka som inte går att få tag på i sverige (och snart inte i världen) längre, omegas 4613.80.02.
Efter sjukt mycket strul med rekonstruktion, ny vd, ny budfirma, ny bank i italien och annat så fick jag äntligen avi i brevlådan idag (beställningen lades 27/1).
Jag drog iväg till posten, en timme tur och retur ungefär, kommer hem och ska öppna paketet, så är det fel klocka i. Har fått en i rose med vit tavla istället för en i YG med blå tavla. Herregud vilken fars. Sanslöst tråkigt eftersom den nya VD'n där varit väldigt tillmötesgående och verkligen velat fixa problemet. Nu får vi se hur fan jag ska lösa detta, sade åt dem att de måste dubbel och trippelkolla hundra gånger att den verkligen går att få tag på, annars blir det snabbt som ögat över till chrono24 och jaga där, där det finns EN från en annan italiensk handlare som dock aldrig svarar på meddelanden angående den.
Nä, oavsett hur det går med detta så blir det enbart AD som gäller från och med nu, det här är fan bland det vidrigaste jag varit med om.
Fortsättning följer antar jag...
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att höra och jag hoppas att det löser sig för din del.
Vilken är dyrare, den i rosé eller den i YG? ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt! Den där Omegan har du ju pratat om i evigheter. Trodde du redan sålt den vidd detta laget. Är den inte fin då?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jäklar, snacka om höjden av otur. Hoppas det löser sig till slut; nu har du ju jagat den där rackaren riktigt länge..
 

Apansson

Torpare
Höjden av klantighet snarare. Från säljarens sida då såklart.

Det komiska är att någon på företaget har suttit och gjort en leveranskontroll i fredags, dock var ju den trevlige VD'n inte på plats då, men jag fattar fortfarande inte hur sånt här går till. Nåväl, hoppas bara det löser sig, det är väl värt att vänta på antar jag, men tänker nog kräva en rätt fet kompensation när jag väl har den i handen...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hoppas det löser sig, galet att det tar så lång tid och sen blir fel.. Hoppas också att företaget kan rycka upp sig efter ägarbytet!
 

Apansson

Torpare
Luxury Watches, urverket, Art Of Time (?)

Med så mycket fel som Watch on Watch har på sin hemsida så skulle jag hålla mig borta!

Tack för tipsen, men ingen av dem har den klockan jag vill ha tillgänglig.

Kan bara beklaga. Behöver du juridisk rådgivning kan du slå mig en signal.

Tack, förhoppningsvis ska det inte krävas, jag har betalat via paypal och nu tagit bildbevis på allt också, så det är nog ingen risk där med att inte få pengarna tillbaka.

Hoppas det löser sig, galet att det tar så lång tid och sen blir fel.. Hoppas också att företaget kan rycka upp sig efter ägarbytet!

Jag tror att det kan lösa sig, han är verkligen hur trevlig som helst VD'n, men vi får väl se hur de löser en situation som denna.
 

Apansson

Torpare
Nåväl, ett wristshot av felskicket kan väl vara kul.
ZTiQ6eB.jpg
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Varför tror du att Watch on Watch ska få fram en klocka som ingen annan kan få fram? Försök att häva köpet.
 

Apansson

Torpare
Varför tror du att Watch on Watch ska få fram en klocka som ingen annan kan få fram? Försök att häva köpet.

Jag har frågat dem och det har inte sagts någonting om att de inte ska kunna få tag på den, men lite misstänksam var man ju, därav att jag betalade med paypal för att enkelt kunna få pengarna tillbaka. Den går inte att få fram i Sverige, den har inte funnits på den skandinaviska marknaden på flera år, däremot har den funnits tillgänglig i USA och i sydeuropa så länge som till för ett par månader sedan.
 

Apansson

Torpare
Du får göra en Ove Sundberg, ta den där klockan som gisslan tills de fixat fram den riktiga..

Om de nu går med på det, jag vill ju hellre ta pengarna som gisslan. Ska försöka få till att jag får pengar tillbaka -> jag skickar tillbaka denna -> jag får den nya levererad men med faktura som betalningssätt.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tack för tipsen, men ingen av dem har den klockan jag vill ha tillgänglig.



Tack, förhoppningsvis ska det inte krävas, jag har betalat via paypal och nu tagit bildbevis på allt också, så det är nog ingen risk där med att inte få pengarna tillbaka.



Jag tror att det kan lösa sig, han är verkligen hur trevlig som helst VD'n, men vi får väl se hur de löser en situation som denna.


Nej men prata med Luxury watches så kan han säkerligen fixa en!
 
Topp