• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla aldrig från gråhandlare :D

Veratio

Cartier
Vilken otur!

Vet du, jag har handlat tre klockor från Watchonwatch, en Rolex, en Breitling samt en Tissot, fungerade utmärkt alla gångerna. Ena gången hämtade jag den personligen i Mörby. Ingen var dock någon specialmodell men.... jäkla otur för dig.

Hoppas det löser sig!



Niclas L
 

Apansson

Torpare

Drog iväg ett mail, tack för tipset. Vi får hoppas på det bästa.

Vilken otur!

Vet du, jag har handlat tre klockor från Watchonwatch, en Rolex, en Breitling samt en Tissot, fungerade utmärkt alla gångerna. Ena gången hämtade jag den personligen i Mörby. Ingen var dock någon specialmodell men.... jäkla otur för dig.

Hoppas det löser sig!



Niclas L

Jo, jag har hört mycket gott från andra forumanvändare via PM också, det var därför jag vände mig till dem.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ajdå. Vad säger man? Handla aldrig från gråhandlare?

Skämt åsido. Du verkar ändå ta det hela med viss kontroll. Det är bra. Stå på! Och lycka till!

A
 

par

Patek
2-Faktor
Jäkligt fin! Rose är ju roligare! Byt tavlan till blå istället o behåll den. Fråga wow om de kan stå för bytet. De är nog halvsugna på att sitta med den i lager och kan säkert ta kostnaden.
 

Apansson

Torpare
Ajdå. Vad säger man? Handla aldrig från gråhandlare?

Skämt åsido. Du verkar ändå ta det hela med viss kontroll. Det är bra. Stå på! Och lycka till!

A

Jag ville det inte. Har varit hos Rob och pratat länge länge och det har ringts många samtal, men de kunde inte få tag på den i höstas heller, innan den blev helt discontinued hos Omega.

Jäkligt fin! Rose är ju roligare! Byt tavlan till blå istället o behåll den. Fråga wow om de kan stå för bytet. De är nog halvsugna på att sitta med den i lager och kan säkert ta kostnaden.

Jag tror inte att tavlorna går att få tag på heller...och det gula guldet är så mycket snyggare till den blå tavlan tyvärr.
 

Apansson

Torpare
Undra om de tagit fel eller om det faktiskt är så att de inte har inne din modell?

Det verkar ju lite märkligt att de i sådana fall bara helt sonika chansar på att skicka något annat och hoppas på att det går bra.. VD'n lät genuint förvånad när jag pratade med honom på telefon i alla fall. Som sagt, vi får se hur de löser detta. Har bildbevis för att kunna få pengarna tillbaka från paypal, hoppas jag kan göra detta innan jag behöver skicka tillbaka klockan, man vill ju inte riskera att något händer på vägen.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Det verkar ju lite märkligt att de i sådana fall bara helt sonika chansar på att skicka något annat och hoppas på att det går bra.. VD'n lät genuint förvånad när jag pratade med honom på telefon i alla fall. Som sagt, vi får se hur de löser detta. Har bildbevis för att kunna få pengarna tillbaka från paypal, hoppas jag kan göra detta innan jag behöver skicka tillbaka klockan, man vill ju inte riskera att något händer på vägen.
Skulle inte förvånas, vare sig fallet är så eller inte. Men du sitter ändå någorlunda tryggt vill jag tro, med tanke på att köpet genomfördes via PayPal.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nåväl, ett wristshot av felskicket kan väl vara kul.
ZTiQ6eB.jpg

Förstår dig, den där var ingen höjdare... :blackeye:
 

morrism

Audemars
Skulle ringa och fråga om ett objekt de hade uppe på hemsidan en gång, telefonnumret hade ingen abonnent, sen dess har de 0 respekt hos mig.
 

Apansson

Torpare
Skulle ringa och fråga om ett objekt de hade uppe på hemsidan en gång, telefonnumret hade ingen abonnent, sen dess har de 0 respekt hos mig.

De har varit i rekonstruktion, och telia och fedex har sagt upp avtalen med dem långt efter rekonstruktionen var klar, sen reaktion från deras sida. Det funkar nu, annars så brukar det gå bra att kontakta deras VD. Men ja, det är ett lite märkligt företag, hade aldrig funderat på det om inte paypal fanns som betalningssätt.

Om jag inte kan få tag på den här klockan så får det väl bli att jaga efter en finare DD president med mörk tavla när nästa månadslön kommer...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
[...]

Om jag inte kan få tag på den här klockan så får det väl bli att jaga efter en finare DD president med mörk tavla när nästa månadslön kommer...


Låter som en bra idé... Du är, precis som jag, ung och rent ekonomiskt sett är det en nit du går på att köra en DeVille OM du inte planerar att ha den väldigt länge, något som är lätt att tro nu men det kommer ändra sig... Då är det skönt att sitta på en klocka som man inte gör en stor ekonomisk förlust på. Så rent rationellt är det ett bra beslut, däremot tycker jag att det är schysst när man kör på sin egen smak fullt ut. Kör om du gillar och är nöjd.
 

Apansson

Torpare
Låter som en bra idé... Du är, precis som jag, ung och rent ekonomiskt sett är det en nit du går på att köra en DeVille OM du inte planerar att ha den väldigt länge, något som är lätt att tro nu men det kommer ändra sig... Då är det skönt att sitta på en klocka som man inte gör en stor ekonomisk förlust på. Så rent rationellt är det ett bra beslut, däremot tycker jag att det är schysst när man kör på sin egen smak fullt ut. Kör om du gillar och är nöjd.
Om de löser det så tänker jag behålla den. Har varit och pillat på den hos omega i NY också, den är fantastisk och det är den snyggaste kostymklocka jag någonsin sett, vilket gör det lite extra bittert. Har försökt leta alternativ men inte hittat något.
Ni som kan rolex, vad ska man satsa på för DD i 60-65000kr klassen? Presidentlänk, gulguld och mörk tavla. Finns ju en del på c24 har jag sett..
 

Apansson

Torpare
Det låter som att du redan har bestämt dig ;)
Nja, men vill gärna komma till skott på en kostymigare klocka snart. Har ändå tänkt skaffa en DD någon gång, men denna Omega hade högre prioritet, men om den inte går att få tag på så...
Tips mottages gärna angående rolex DD, så nära nyskick som möjligt, absolut max 65k i nuläget, med gult guld, presidentlänk och gärna mörk tavla, alternativt en modell det går att byta till en mörk tavla på (gärna den nya gröna om det är möjligt)
 

Johan M

Cartier
Synd, det är en förbannat vacker klocka i gulguld och blått. Jag hoppas du får pengarna tillbaka och hittar den rätta snart!
 

JiiWe

Cartier
Jag har frågat dem och det har inte sagts någonting om att de inte ska kunna få tag på den, men lite misstänksam var man ju, därav att jag betalade med paypal för att enkelt kunna få pengarna tillbaka. Den går inte att få fram i Sverige, den har inte funnits på den skandinaviska marknaden på flera år, däremot har den funnits tillgänglig i USA och i sydeuropa så länge som till för ett par månader sedan.

Varför försvinner den från marknaden?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt som fan det som hänt Apis, jag hoppas det lyser sig med klockan! Visst fan är en DD ett bra val, men att få en i nyskick för dom pengarna så måste du ha en jäkla tur. Dom flesta DD har ju några år på marknaden, så dom har nog blivit polerade säkert en och två gånger.

Lite tur och is i magen, då skall du se att det löser sig tillslut!

Hoppas det lyser sig med De Willen till att börja med.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tråkigt som fan det som hänt Apis, jag hoppas det lyser sig med klockan! Visst fan är en DD ett bra val, men att få en i nyskick för dom pengarna så måste du ha en jäkla tur. Dom flesta DD har ju några år på marknaden, så dom har nog blivit polerade säkert en och två gånger.

Lite tur och is i magen, då skall du se att det löser sig tillslut!

Hoppas det lyser sig med De Willen till att börja med.

Haha...hatar att skriva från mobilen, skall vara löser dig så klart och inte lyser. Såg att jag glömde och skriva om tavelbytet. Dom allra flesta Rolex modeller finns det flertalet tavlor till. Uppsök Rob med klockans refnr; innan köpet, så får du veta vilka tavlor som finns tillgängliga. Och som redan sagts, lycka till.
 
Topp