• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla från Yobokies

Emil_G

f.k.a hastkista
Är det någon här på forumet som har erfarenhet av att handla av Yobokies?
Han strösslar ju inte med info direkt, moddarna ser dock jättefina ut och han är ju väl ansedd.
Hur funkar det, det enda jag hittar är en photobucket användare med en massa kort på moddar och material, specar man modden och han bygger? Eller har han färdiga produkter, typ en katalog?
Hur är priserna?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Har för mig att man mailar honom det man vill ha så skickar han. Har en kompis som köpt av honom och det gick fint.
 

john b

Rolex
Mejla honom vilka grejer du vill ha. Han återkommer med totalpris, du betalar på paypal och väntar.
Han gör/säljer inte färdiga moddar utan skickar delar som behövs bara. Iaf sist jag hade kontakt.
 

Amisuh

Omega
Som jag skrev tidigare så var det några år sedan jag handlade med honom. Så jag är inte säker på det funkar likadant fortfarande, men se mina svar nedan:

Någon som har hans mejladress, kikat på sidan men är inte människa till att hitta den (dock är min sambo tydlig med att jag är den sämsta letaren i modern tid) men möjligt att jag missat den.


Edit: Tvåa på bollen, Tror att denna adress funkar fortfarande [email protected]

Han säljer med andra ord bara lösa delar?
Hur är leveranstider och priser?

Han sålde hela moddade klockor förut, kanske gör det fortfarande.
 

sveol

Cartier
Du kan testa monsterwatches.nl. De säljer Seiko moddar om det är det du är ute efter. Köpt av dem tidigare och det har fungerat bra med

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Harold är reko. Handlat från honom för massa år sedan. Kul han fortfarande håller igång. Seiko-moddar är skoj. :)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har beställt en färdig mod, där jag bad om en länk istället för gummi. Bad om ett totalpris, fick det och betalade via paypal. Maila honom på adressen som nämns här ovan. Dock verkar leveranstiden suga lite. Han skickade 14 juni och inget i Sverige än....


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Har beställt en färdig mod, där jag bad om en länk istället för gummi. Bad om ett totalpris, fick det och betalade via paypal. Maila honom på adressen som nämns här ovan. Dock verkar leveranstiden suga lite. Han skickade 14 juni och inget i Sverige än....


Sent from my iPad using Tapatalk
Har han färdiga modds? Jag trodde han byggde allt på beställning?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han brukar som sagt göra lite moddar ibland, men BRUKAR inte ta emot beställningar. Rob på monsterwatches är ett bra alternativ om man vill specialbeställa en moddad klocka.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Han brukar som sagt göra lite moddar ibland, men BRUKAR inte ta emot beställningar. Rob på monsterwatches är ett bra alternativ om man vill specialbeställa en moddad klocka.
Jag ha fattat det som man kan få sin befintliga klocka moddad av honom men ofta är det billigare att köpa en färdig. Läste något utländskt forum med gamla diskussioner. Tror dock du har rätt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ha fattat det som man kan få sin befintliga klocka moddad av honom men ofta är det billigare att köpa en färdig. Läste något utländskt forum med gamla diskussioner. Tror dock du har rätt!

Det beror nog väldigt mycket på hur mycket han har att göra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du koll på leveranstid från hk/honom? Han skickade 14/6 och den har inte kommit till Sverige.

Det beror på hur båtarna går. Ibland går det fort som satan och ibland tar det lite längre tid, men för mig har det tagit ungefär en vecka efter att han skickat. Max kanske totalt två veckor efter betalning.
 

Amisuh

Omega
Jag ha fattat det som man kan få sin befintliga klocka moddad av honom men ofta är det billigare att köpa en färdig. Läste något utländskt forum med gamla diskussioner. Tror dock du har rätt!


Så kan man säkert göra, men om man redan har en klocka hemma så kan man bara köpa delar av honom. tex tavla och visare och gå till en urmakare. Jag minns att jag betalade 300kr på stjärnurmakarna för byte av tavla och visare på en skx007. Men allt beror väl på vad för modd man vill göra och om man redan har en klocka eller inte.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Bra tråd! Jag är också intresserad av att handla av honom då det känns svårt (på gränsen till omöjligt) att hitta bezel inserts till SKX013. Han har ett sortiment om än lika stort för just min klocka.
 
Topp