• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla hos Gassan Schiphol

pederr

Cartier
Hej, funderar på att köpa en 'Månklocka' då jag passerar Schiphol nu i juni. jag har varit i kontakt med dem och fått ett helt ok pris. Den skulle även gå att reservera så att man kan vara säker på att den finns inne då man kommer. Vad finns för erfarenheter av att handla där?

Ha det gott!
Peder
 

ThomasG

Omega
Jag är på jakt efter en 116710BLNR, och då jag reser till Holland 1-2 gånger per månad så har jag sedan ett antal månader tillbaka hoppats på att få tag i den hos Gassan Schipole. De har aldrig haft den inne när jag varit där och alltid sagt att det är bara hoppas på nästa gång. I fredags då jag var förbi sa en säljare jag ej pratat med tidigare att de endast haft modellen 2 gånger, och att den då sålts samma dag den kommit in. Om så är fallet så känns det ju inte så sannolikt att jag ska få tag på den där. För er som reser till Holland så vet ni att service inte är holländarnas starka sida, så jag litar inte på informationen jag får av dem. Någon som har sett 116710BLNR på Schiphol? Eller någon som vet något om hur/när den fördelas till olika återförsäljaren (den är ju inte helt lätt att få tag i Sthlm heller menar jag).
 

M021

Rolex
2-Faktor
Va där i fredags och de hade ingen i europa terminalen, brukar du gå över till rolex butiken? Där har dom det bredaste urvalet, butikerna har förmodligen stäng när jag landar ikväll men flyger igen om 2 v ska kika då, men som sagt, störts chans har du i den "longhaul" terminalen!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag är på jakt efter en 116710BLNR, och då jag reser till Holland 1-2 gånger per månad så har jag sedan ett antal månader tillbaka hoppats på att få tag i den hos Gassan Schipole. De har aldrig haft den inne när jag varit där och alltid sagt att det är bara hoppas på nästa gång. I fredags då jag var förbi sa en säljare jag ej pratat med tidigare att de endast haft modellen 2 gånger, och att den då sålts samma dag den kommit in. Om så är fallet så känns det ju inte så sannolikt att jag ska få tag på den där. För er som reser till Holland så vet ni att service inte är holländarnas starka sida, så jag litar inte på informationen jag får av dem. Någon som har sett 116710BLNR på Schiphol? Eller någon som vet något om hur/när den fördelas till olika återförsäljaren (den är ju inte helt lätt att få tag i Sthlm heller menar jag).
Finns två nästan nya på köp och sälj, men du kanske vill ha helt nytt?
 

ThomasG

Omega
Va där i fredags och de hade ingen i europa terminalen, brukar du gå över till rolex butiken? Där har dom det bredaste urvalet, butikerna har förmodligen stäng när jag landar ikväll men flyger igen om 2 v ska kika då, men som sagt, störts chans har du i den "longhaul" terminalen!

Nej, jag har bara tittat hos Gassan. Var ligger Rolexbutiken? Då det är Stockholm-Amsterdam jag pendlar så kommer jag väl inte åt någon annan terminal?
 

ThomasG

Omega
Finns två nästan nya på köp och sälj, men du kanske vill ha helt nytt?

Om de väl får in den på Schiphol så kostar den där lite drygt €6000, vilket gör att jag i första hand har tänkt mig det alternativet. Men jag har ju inte lust att vänta hur länge som helst, så visst håller jag även koll på köp&sälj!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nej, jag har bara tittat hos Gassan. Var ligger Rolexbutiken? Då det är Stockholm-Amsterdam jag pendlar så kommer jag väl inte åt någon annan terminal?

Gå över till F gate delen så har du rolex butiken där men även Gassan 2 och 3, där finns bredare urval av omega, jlc, iwc, köpte själv min Ap där, tror även VC finns i liten utsträckning.

Inga problem att gå över dit trots Stockholm flight, sålänge Su har tid. Säg till passkontrollen att du ska kolla klockor, enda du bör ha i åtanke är säkerhetskontrollen på väg tillbaka, men flyger du 1-2 ggr i månaden har du sky priority och då slipper du kön.

Om de väl får in den på Schiphol så kostar den där lite drygt €6000, vilket gör att jag i första hand har tänkt mig det alternativet. Men jag har ju inte lust att vänta hur länge som helst, så visst håller jag även koll på köp&sälj!

Gmt-ll. C kostade 5700 senast jag kollade..!
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Gå över till F gate delen så har du rolex butiken där men även Gassan 2 och 3, där finns bredare urval av omega, jlc, iwc, köpte själv min Ap där, tror även VC finns i liten utsträckning.

Inga problem att gå över dit trots Stockholm flight, sålänge Su har tid. Säg till passkontrollen att du ska kolla klockor, enda du bör ha i åtanke är säkerhetskontrollen på väg tillbaka, men flyger du 1-2 ggr i månaden har du sky priority och då slipper du kön.



Gmt-ll. C kostade 5700 senast jag kollade..!
BLNR är lite dyrare..!
 

naggge

Panerai
Gå över till F gate delen så har du rolex butiken där men även Gassan 2 och 3, där finns bredare urval av omega, jlc, iwc, köpte själv min Ap där, tror även VC finns i liten utsträckning.

Inga problem att gå över dit trots Stockholm flight, sålänge Su har tid. Säg till passkontrollen att du ska kolla klockor, enda du bör ha i åtanke är säkerhetskontrollen på väg tillbaka, men flyger du 1-2 ggr i månaden har du sky priority och då slipper du kön.



Gmt-ll. C kostade 5700 senast jag kollade..!

€5702 för att vara petig men det är för LN, inte BLNR ;)

Edit: Tvåa på bollen...
 

ThomasG

Omega
Gå över till F gate delen så har du rolex butiken där men även Gassan 2 och 3, där finns bredare urval av omega, jlc, iwc, köpte själv min Ap där, tror även VC finns i liten utsträckning.
Inga problem att gå över dit trots Stockholm flight, sålänge Su har tid. Säg till passkontrollen att du ska kolla klockor, enda du bör ha i åtanke är säkerhetskontrollen på väg tillbaka, men flyger du 1-2 ggr i månaden har du sky priority och då slipper du kön.
Gmt-ll. C kostade 5700 senast jag kollade..!
Tack för tipset, ska kolla där!

€5702 för att vara petig men det är för LN, inte BLNR ;)

Edit: Tvåa på bollen...
BLNR ligger på €6074
 

timel3ss

Breitling
Instämmer i BOTLs fundering. Kommer siffran €6074 för BLNR från en prislista, eller är det ett offertpris? Vore intressant att veta om detta prisförhållande jmf med svenska listpriser gäller övriga rollar också.
 

M021

Rolex
2-Faktor
generellt 15%, lägre på många rollar jämfört med t ex Omega. Det svåra är timingen. kan vara lördagsgofis dagen efter leverans, eller TT daytona och lady datejust i multum om du kommer några dagar innan leverans. Finns dock fortfarande prutmån på många listpriser.
 

ThomasG

Omega
€6074 var deras listpris förra året, alltså innan Rolex senaste prishöjning. Gassan har i år haft en prishöjning motsvarande övriga ADs, vet ej deras nuvarande listpris på BLNR, men gissar runt €6800. Dock så ska man ha en jäkla tur om man ska få tag i en BLNR där. Jag är på Schiphol ca 1 gång i månaden och har sett den en gång, förra året - ca 1 månad efter jag köpte den i Sverige. De attraktiva stålrolexerna säljer de normalt samma dag som de får in dem.
 
Topp