• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Handla klockor på Ebay.com/co.uk

Ludenhus

Basic
Hej, någon som har erfarenhet av att handla klockor på Ebay? Har kikat runt en del under åren men aldrig slagit till även om man sett många bra deals, känns lite osäkert ibland.

Det är en marknadsplats där man kan lämna omdömen kring både köpare och säljare så på så sätt skiljer det sig inte från KS eller någon annan marknadsplats. Läs de omdömen som finns och bilda dig en egen uppfattning kring säljaren och tänk på att 25% moms tillkommer vid köp från länder utanför EU.

Jag tycker inte att riskerna är större än om man handlar via KS, Blocket eller liknande så länge man gör sin hemläxa. Tradera ägs och drivs f.ö. av eBay så om man undviker eBay bör man även undvika Tradera.

Handlar du utanför EU, läggs momsen på av fraktbolaget (du får en faktura eller betalar vid leverans).
Kostnaden baseras på uppgivet värde av säljaren (25%).

Risken är ju snarare Postnord än en seriös utländsk säljare. Efter några både stulna och borttappade saker inom postnords hantering från utlandet så har jag tappat lite intresse för att handla utomlands, och det gjorde jag hela tiden förr. Gillar inte tulldeklarationerna med värde på.

Jag tycker inte att riskerna är större än om man handlar via KS, Blocket eller liknande så länge man gör sin hemläxa. Tradera ägs och drivs f.ö. av eBay så om man undviker eBay bör man även undvika Tradera.

Faktum är att det där har ändrat på sig. Tradera ägs av Paypal, som i sin tur inte längre ägs av eBay.

Tillbaka
Topp