• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handla svenskt!

Mr.Chang

Audemars
Nu har jag läggat på sjukhuset ett tag och det som slog mig var hur mycket resurser det kostar samhället.
Så ni, som vill spara några kronor på att handla hos gråhandlare eller på annat sätt lura det svenska skattesystemet tänk om.
Du vet aldrig när du behöver hjälp och stöd.
 

Laurentius

Cartier
Nu har jag läggat på sjukhuset ett tag och det som slog mig var hur mycket resurser det kostar samhället.
Så ni, som vill spara några kronor på att handla hos gråhandlare eller på annat sätt lura det svenska skattesystemet tänk om.
Du vet aldrig när du behöver hjälp och stöd.
Med tanke på alla tusenlappar jag årligen betalar i olika skatter så förväntar jag mig hjälp den dagen det behövs! Gemene man inser nog inte hur mycket vi betalar och lyckas på något sätt intala sig att tex utbildning och sjukvård är gratis när vi i själva verket betalar ordentligt för det!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Morfin?
IMG_2886.JPG

;)
 

Hugii

Audemars
Kanske dags att lagstadga om var produkten beskattas i stället för var den tillverkas. :)

Annars är du aldrig säker :)

Sen om det är svarta, gråa eller vita pengar... de kommer in i systemet oavsett. :)
Nordkorea, Venecuela, Kuba mfl är lokalpatrioter och handlar lokalt. Men tror inte deras sjukvård världsbäst för det. :)
 

differo

Cartier
Med tanke på titeln, stort ja. Handla alltid svenskt i första hand om inte oresonabelt att göra så. Tänker främst på livsmedel dock. Men även annat.
 

Mr.Chang

Audemars
Med tanke på alla tusenlappar jag årligen betalar i olika skatter så förväntar jag mig hjälp den dagen det behövs! Gemene man inser nog inte hur mycket vi betalar och lyckas på något sätt intala sig att tex utbildning och sjukvård är gratis när vi i själva verket betalar ordentligt för det!
Är höginkomsttagare själv och har aldrig fuskat med skatten,gillar att köpa svenskt och i Sverige och bidra till samhället!:)
Är mycket tacksam för att samhället hjälpte till när jag behövde det,och ta ingenting för givet,bara för att du...
 

Zingo

Rolex
Nu har jag läggat på sjukhuset ett tag och det som slog mig var hur mycket resurser det kostar samhället.
Så ni, som vill spara några kronor på att handla hos gråhandlare eller på annat sätt lura det svenska skattesystemet tänk om.
Du vet aldrig när du behöver hjälp och stöd.
Ska/måste alla köpa SS nu? :confused:
 

morrism

Audemars
Kanske dags att lagstadga om var produkten beskattas i stället för var den tillverkas. :)

Annars är du aldrig säker :)

Sen om det är svarta, gråa eller vita pengar... de kommer in i systemet oavsett. :)
Nordkorea, Venecuela, Kuba mfl är lokalpatrioter och handlar lokalt. Men tror inte deras sjukvård världsbäst för det. :)

Kuba har ruskigt bra sjukvård, bland de bästa i världen. Var där själv när jag kände mig lite hängig, ingen väntetid alls, de körde mig i rullstol mellan avdelningar, ultramodern utrustning, kostade ingenting, fick medicin utskrivet och var frisk dagen efter! Inget krångel eller remisser eller annat trams
 

Lowe92

Cartier
Kanske dags att lagstadga om var produkten beskattas i stället för var den tillverkas. :)

Annars är du aldrig säker :)

Sen om det är svarta, gråa eller vita pengar... de kommer in i systemet oavsett. :)
Nordkorea, Venecuela, Kuba mfl är lokalpatrioter och handlar lokalt. Men tror inte deras sjukvård världsbäst för det. :)
Som någon annan skrev har Kuba vård i världsklass. Nordkorea och Venezuela kan jag dock inte uttala mig om men tror kanske inte de håller så hög standard.
 

Hugii

Audemars
Kuba har ruskigt bra sjukvård, bland de bästa i världen. Var där själv när jag kände mig lite hängig, ingen väntetid alls, de körde mig i rullstol mellan avdelningar, ultramodern utrustning, kostade ingenting, fick medicin utskrivet och var frisk dagen efter! Inget krångel eller remisser eller annat trams

Det där kunde jag också skriva ut och bjuda på en Alvedon. :)
Japp, utbildningen var gratis (kanske enda gratisutbildning) och alla utbildades till läkare vilket ledde till att läkare blev Kubas största exportvara. :)
 

Mr.Chang

Audemars
Det där kunde jag också skriva ut och bjuda på en Alvedon. :)
Japp, utbildningen var gratis (kanske enda gratisutbildning) och alla utbildades till läkare vilket ledde till att läkare blev Kubas största exportvara. :)
Staten tar ifrån mycket av folkets löner (officiellt finns inte skatt på lön i kommunist diktaturer) så utbildning där är knappast gratis.
Annars vare inte Kubas folk så fattiga eller hur?;)
 
Senast ändrad:

tossefar

Cartier
Nu har jag läggat på sjukhuset ett tag och det som slog mig var hur mycket resurser det kostar samhället.
Så ni, som vill spara några kronor på att handla hos gråhandlare eller på annat sätt lura det svenska skattesystemet tänk om.
Du vet aldrig när du behöver hjälp och stöd.
Gråhandlare betalar precis lika mycket skatt som Nymans och jag som köpare betalar precis lika mycket moms. Förstår inte hur du tänker.
 

differo

Cartier
Sveriges sjukvård börjar ju bli katastrofalt dålig, så valuta för pengarna får man ju verkligen inte.
Mindre import mer export = starkare ekonomi -> mera skatt -> mer resurser till vården. Förutsatt vettig placering av skattemedel från regeringen.
Tvivlar på att det kommer hjälpa att handla "Svenskt" också :angel:
 

Chad

Rolex

Det handlar om hur skattepengarna allokeras ut, brist på skattepengar har vi uppenbarligen inte. Det är dock en annan diskussion.
 

Duckie

Omega
I princip rätt filosofi, men jag måste betala min privata sjukförsäkring som jag anser absolut nödvändig om man verkligen behöver hjälp.
Om man inte blir inkörd med ambulans så är det minst sagt en utmaning att få vård i sverige. Absolut inte vårdpersonalens fel, utan våra inkompetenta politikers oförmåga att hantera allmänna medel och deras iver att bränna våra skattepengar på populistiska floskler som sedan ska motivera oss att rösta på dom. Dvs röstköp finansierat av våra egna skattepengar emedan samhällets grundpelare som polis, rättsväsende, skola, försvar och omsorg fallerar.
Sorry- lite OT.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är höginkomsttagare själv och har aldrig fuskat med skatten,gillar att köpa svenskt och i Sverige och bidra till samhället!:)
Är mycket tacksam för att samhället hjälpte till när jag behövde det,och ta ingenting för givet,bara för att du...
Låter finfint...vad gör vi när det är 1 års väntetid på en sub då?
 
Topp