• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handle Rolex i Tokyo?

D

Deleted member 1749

Guest
Hei.
Drar til Tokyo i November å undrer derfor om det er noen her inne som har erfaring med å kjöpe Rolex der?
Tenker först og fremst på vintage(1601/16014) men også nyere ur, hvordan er prisene sammenlignet med Sverige? Hvordan fungerer tax free shopping, er det 8% rabatt man får?
Tar gjerne imot anbefalinger på bra butikker å sjekke ut!

Ha en flott kveld!
 

simsalabim

Breitling
Testa BEST Watches i Shinjuku. Fem eller sex våningar stor affär med bottenplanen som är second hand. Annars finns det många klockbutiker om går man runt hittar man dem lite här och var. Priser är oftast marknadsmässiga. Ang. tax free så är jag inte säker på om det gäller för second hand men jag tror att det gör det.

Hälsningar
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du googlat? Det finns ett gäng guider, exempelvis denna:
http://www.ablogtowatch.com/guide-buying-used-vintage-watches-tokyo-japan/

https://m.yelp.com/search?cflt=watches&find_loc=Shinjuku,+東京都

Jack Road brukar nämnas men har man några dagar i Tokyo så går man förbi klockbutiker hela tiden varesig man vill eller inte.

Tax free beror på butik, men ja, det brukar stå två priser, ett inkl skatt och ett exkl skatt.

https://klocksnack.se/threads/behöver-tips-på-klock-shop-i-japan.59308/
 
Senast ändrad:

Donniedoer

Omega
2-Faktor
Testa BEST Watches i Shinjuku. Fem eller sex våningar stor affär med bottenplanen som är second hand. Annars finns det många klockbutiker om går man runt hittar man dem lite här och var. Priser är oftast marknadsmässiga. Ang. tax free så är jag inte säker på om det gäller för second hand men jag tror att det gör det.

Hälsningar
Stämmer - tax free gäller även begagnat.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Var ca 1 år sedan jag var i Tokyo, men min känsla var att det var rejält dyrt. Vintage Rolex helt klart dyrare än liknande objekt jag sett på hemmaplan.
 
D

Deleted member 1749

Guest
Hvordan fungerer det med tull av eventuelle varer inn til Sverige, er det full moms og tollavgift som gjelder?
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Jackroad och Kame-Kichi, kom ihåg att ha med dig passet när du handlar för att få ut tax-free.
Rolex har hög status och är väldigt populärt i Japan, förvänta dig inte några rabatter då uppgett pris är mer regel än undantag.
Däremot är utbudet stort och om du söker en klocka som är svår att få tag på hemmaplan kommer du nästan garanterat hitta den till ett liknande pris.
 

Eerik

Omega
2-Faktor
Hei!

Välkommen till Tokyo. Tycker att klockorna är dyra här men allt är relativt.

Ser att du har redan fått tips på klockbutiker. Nedan en kort lista på några jag besökt under de senaste 5 månaderna. Tyvärr inga hemliga/udda butiker men mer säkra kort.

Timezone: time-zone.jp
Mest begagnade klockor. Mycket (sport) Rolex. Trevlig personal.

Ginza Evance: evance.co.jp
Mest begagnade klockor. En del (för mig) udda modeller.

Satindoll: satindollweb.com
Mest begagnade klockor. Mycket (sport) Rolex.

The Watch Co.: thewatchcompany.co.jp
Mest nya klockor. Väldigt mycket Rolex.

Quark: 909.co.jp
Mest begagnade klockor. Extremt mycket Rolex - även vintage.

Mina spontana rekommendationer:

- Åk till Nakano Broadway (Kame-Kichi, The Watch Co., Satindoll, Jackroad och massa andra butiker finns här)
- Boka en plats på quarkmuseum.co.jp - världens enda vintage Rolex museum. Enligt mig ett minne för livet
- Gå igenom butikernas hemsidor i förväg och skicka eventuella frågor via email
- Ladda ner Tokyo Metros app och maps.me -> gör livet här mycket enklare.

Tveka inte skicka PM ifall du undrar något.

///Eerik
 
Topp