• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handpenning och problem med återbetalningen!

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Gällande AD så bor jag i Norge och önskar inte outa. Känns inte ok anser jag! Problemet är att jag självklart önskar pengarna men samtidigt ha en god relation, men så klart finns det gränser.
Problemet med att säga A men inte B, är ju alla spekulationer det skapar. Det finns ju inte så många AD till JLC, men när du säger Norge, ändrar det ju förutsättningarna ytterligare.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Brukar inte vara den sen är den, men dessa trådar blir poänglösa när man inte talar till punkt! Du säger att det har gått tre månader utan du fått tillbaka dina pengar, det är alldeles på tok för lång tid oavsett att dom bytt revisor etc. Du vill inte outa säger du, pga av att du vill kunna gå till butiken igen, vi vänder på det, jag vill inte gå till den butiken för att dom verkar ha väldigt dålig kundservice i min värld när det tar så lång tid att betala tillbaka en handpenning!

Nu hoppas jag att det löser sig och att du får tillbaka pengarna snarast, men det är nog fler än jag som vill veta vart vi inte skall gå och handla om vi är i Norge om man har för mycket kosing som bränner i fickan.
 
Senast ändrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
Problemet med att säga A men inte B, är ju alla spekulationer det skapar. Det finns ju inte så många AD till JLC, men när du säger Norge, ändrar det ju förutsättningarna ytterligare.
Yes A-B köper jag...men sån får det bli tills vidare... Detta är ingen uthängning tråd ville bara lätta lite på hjärtat!
 

joca

Patek
2-Faktor
Som tidigare nämnts låter det helt sjukt på många sätt..
Revisorn sköter bolagets utbetalning? Kan mycket väl vara en redovisningskonsult med fullmakter (och även en revisor såklart) då redovisningskonsulter/redovisningsekonomer ofta i folkmun kallas revisorer.
Att det tar sån tid.. Inte okej.
Köper att detta inte är en uthängning men jag skulle gärna undvika detta och skulle därför vilja veta vilken butik som beter sig såhär.
Om du kan hjälpa andra hamna i situation så berättar du vilken AD.
Just my 2 cents
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Väldigt tråkigt att läsa men vänd på steken. Be att få plocka hem en klocka motsvarande värdet ciggpaketen och skriv ett kontrakt.

Inga ciggpaket innan maj slut? Kräng förslagsvis PO'n på KS.

Hoppas det löser sig som sagt!
 
Oacceptabelt. Hade mer eller mindre bosatt mig hos ADn till pengarna är tillbaka hos mig igen.
Vad kostar ett packet cigg idag?
 

Hugii

Audemars
Men, varför vill du handla där igen? För att få lite rabatt? det kan du får var som helst!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
I Norge finns 2 AD i Oslo, troligen är det en av dessa men jag tror inte de läser här. I Serige har vi ju bara NK, Krons och Nymans men nu trof vi inte att det är någon av dessa. Kanske forumsponsorn @Nymans Ur 1851 vill kommentera hur de hanterar liknande ärenden.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
För resten, säger som flera andra, du skulle köpt klockan. Är mycket nöjd med min.
image.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Men, varför vill du handla där igen? För att få lite rabatt? det kan du får var som helst!
Stockholmsyndromet;) Finns inte så mycket att välja på i Norge. Konstigt nog är jag som sagt inte bitter. Jag ser mer på detta som en komisk/absurd situation som jag hoppas skall avslutas inom kort varav min tråd!
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Har du blivit lovad återbetalning är det ju en sak men i normala fall betyder väl det att just handpenningen går förlorad, om man häver köpet?
Det är olika för olika butiker. Magnussons i Gbg ger dig en rabattcheck på handpenningen till ditt nästa köp.
 

AndersQ

Omega
Läge att bli stressad nu.
Har de så taskig likviditet att de inte kan göra rätt för sig så finns ju en överhängande risk att bolaget är på obestånd. Om de konkar får du inte en spänn.

Dags att kliva in och daska näven i bordet!
 

Jolly

Cartier
Låter som extrema likviditetsproblem...
Det här.
Snacket om att en återbetalning skulle kunna uppfattas som penningtvätt är bara rent skitsnack.
Det är dock inte ovanligt att redovisningsassistenter har fullmakter för att ha hand om företagets löpande transaktioner så visst finns det lite sanning i det, men att det skulle ta 3 veckor köper jag inte.
Vet att man via UC kan göra en kreditupplysning på nordiska personer och företag. Kanske kan vara värt att titta upp ADn och se ifall det kanske finns ärende om hos KFM eller liknande
 

månljus

Panerai
Brukar inte vara den sen är den, men dessa trådar blir poänglösa när man inte talar till punkt! Du säger att det har gått tre månader utan du fått tillbaka dina pengar, det är alldeles på tok för lång tid oavsett att dom bytt revisor etc. Du vill inte outa säger du, pga av att du vill kunna gå till butiken igen, vi vänder på det, jag vill inte gå till den butiken för att dom verkar ha väldigt dålig kundservice i min värld när det tar så lång tid att betala tillbaka en handpenning!

Nu hoppas jag att det löser sig och att du får tillbaka pengarna snarast, men det är nog fler än jag som vill veta vart vi inte skall gå och handla om vi är i Norge om man har för mycket kosing som bränner i fickan.

This. AD-fjäskandet på detta forum når ibland oanade höjder.
Håller verkligen med. Tycker det räcker med såna här trådar nu. Förstår dig TS när du säger att du vill "lätta på hjärtat" men det är ändå inte ok att hålla på så här. AD har i det här fallet gjort fel och då bör vi andra som är intresserade av sådan information få tillgång till vilken AD det gäller. Blir pinsamt om hur rädd man är för AD. Hade det rört sig om något annat, exempelvis kläder eller elektronik, så hade butiken hängts ut med en gång. Detta skapar bara en oönskad och konstig relation mellan kunder och AD. Dom ska vilja göra sina kunder nöjda och inte tvärtom.

Gällande din fråga så är det verkligen inte ok att dom hållit inne dina pengar så länge. Låter helt sjukt. Du borde förstå det och kräva tillbaka dom omedelbart samt outa AD.
 

Molgan

Cartier
Historian om Revisorn...

Historian om rödluvan och vargen...

Artig och trevlig skall du vänligen men bestämt säga att du förväntar dig pengarna åter på kontot inom 5 bankdagar.
Om inte detta inträffar hade jag vänt mig till Polisen, förutsett att du har ett kvitto på inbetalt belopp?

Det finns fler AD`s.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det har gått alldeles för lång tid och något är lurt.

Nävarna i klockdisken, direkt! :rage: Vilket jäkla tålamod du måste ha!!
 

Daniel J

Omega
Tre månader inte stabilt, men handpenning brukar väl inte återbetalas? Då försvinner ju lite utav grejen men det.

Handpenning ska betalas tillbaka om köpet inte genomförs.
Säljaren får behålla pengar för styrkta utgifter han fick då köpet inte genomförts (ej förlorad vinst eller påhittade avgifter).
Rimligen returfrakter till leverantör, annonskostnad på blocket etc.

Att ge tillgodokvitto har dom inte rätt till utan det ska vara pengar på konto eller i handen.

Med det är svenska lagar och dom gäller ju inte i Norge som säkert har egen lagstiftning som reglerar detta.
 
Topp