• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hanhart, Steve McQueens favorit!

Just fått syn på denna, någon som provat eller sitter på en och kan ge utlåtande? Saknar en kronograf i samlingen. Men har svårt för dessa racerkronografer, lite för sportiga och jag äger ingen Morgan +4 som jag kan ha klockan när jag rattar. Så en enklare pilot med kronograf gissar jag vad jag ör ute efter.

Just fått syn på denna, någon som provat eller sitter på en och kan ge utlåtande? Saknar en kronograf i samlingen. Men har svårt för dessa racerkronografer, lite för sportiga och jag äger ingen Morgan +4 som jag kan ha klockan när jag rattar. Så en enklare pilot med kronograf gissar jag vad jag ör ute efter.
Äger ingen själv tyvärr och har faktiskt inte sett någon på forumet även om det rimligen borde finnas.
Hanhart har en lång historia av att göra kronografer för piloter men har inte fått samma uppmärksamhet som ”de klassiska 5” flieger uhren.
Gillar märket och modellerna men har ännu inte blivit av att köpa någon

Det är helt klart en intressant chronograph. De flesta tycker jag själv ör för sportiga, omega går bort för den tycker jag ser tråkig ut men den är ju allt annat än så mekaniskt såklart. Vilka andra är det dom kända, dålig på chronographer men känner trots allt att jag saknar en. Varit inne på yema men den ör för sportig, hamilton har en fin manuell men den saknar siffror på tavlan etc. Tycker hanhart har det mesta, men lite svår att då tag på. Tänkte att jag skulle beställa en direkt från deras sida för att testa men hejdade av 42 mm. Skulle vilja ha deras limiterade på 39 mm känns det som.

Tillbaka
Topp