• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haq runt 10k

Sandmark

Basic
Tjena sitter och tittar efter klockor med haq runt 10k, eftersom jag inte använder klocka i jobbet så skulle det vara skönt med en quartz man bara kan slänga på, men vill då gärna ha en haq. Har kollat på longines vhp och certina ds action. Fler förslag ? (Bilder stulna från internet)

Bilagor

• c032.451.44.087.00.jpg
    c032.451.44.087.00.jpg
    51 KB · Visningar: 10
  • Longines-VHP-17030907921.jpg
    Longines-VHP-17030907921.jpg
    288.4 KB · Visningar: 10
Longines är en mkt mer avancerad HAQ än certinan... den här massa avancerade finesser men tyvärr bara 5 atm...

Certinorna, finns ganska många med HAQ, har typ ett vanligt quartz-verk som är termokompenserat.

Jag har själv haft flera certina och har varit väldigt nöjd med dom... är lite sugen själv på Longinesen men tvekar på vattentätheten.

Longines är en mkt mer avancerad HAQ än certinan... den här massa avancerade finesser men tyvärr bara 5 atm...

Certinorna, finns ganska många med HAQ, har typ ett vanligt quartz-verk som är termokompenserat.

Jag har själv haft flera certina och har varit väldigt nöjd med dom... är lite sugen själv på Longinesen men tvekar på vattentätheten.
Har precis samma tankar, men lutar åt en certina, gillar titan varianten. Men tänkte att jag hör mig för här för kanske finns någon annan man missat i sitt letande :)

Har precis samma tankar, men lutar åt en certina, gillar titan varianten. Men tänkte att jag hör mig för här för kanske finns någon annan man missat i sitt letande :)

Jag har haft den gamla titanvarianten precidrive som var 41mm... den nya är väl 43? Tycker den blir lite stor... men det är ju tycke och smak

Jepp det stämmer, jag tror inte det är några problem för min del dock, gillar dem nya visarna betydligt bättre än dem gamla , dock hade jag önskat att vara utan 12an på den nya men men kan inte få allt :D

Ja dem brukar ligga bra i pris men snart black friday och grejer så bör ju komma lite erbjudanden överallt :)

Precis... håll koll på klockias pris innan rean bara, dom brukar köra lite fulspel med ordinarie pris å så där...
Men kan säkert bli billigare nån annanstans.

Kanske kniper jag en vit longines VHP om det dyker upp ett bra pris på BF

Jag har själv en longines vhp och tänkte själv att det skulle vara ett problem med 5bar vattenresistens. Men enligt longines ska det inte vara ett problem. Kolla på länken för mer info. https://www.longines.com/uploads/customerservice/userguide/technical/pdf/EN_Screw_down1.pdf
Har läst den innan men är lite skeptisk just för att man hört och läst minst 10bar.
Men jag är ingen expert på något sätt så vet inte, har du badat med din?:)

Jaså.... det var lite annorlunda än vad andra fabrikat brukar ange.
Själv skulle jag nog inte bada med en klocka utan skruvkrona.
Ja visst är det! Men har Longines sagt att det ska fungera så får man väl lita på dom.
Har läst den innan men är lite skeptisk just för att man hört och läst minst 10bar.
Men jag är ingen expert på något sätt så vet inte, har du badat med din?:)
Jag tycker samma som dig, 10bar känns bättre än 5bar. Nej jag har inte vågat men jag får kanske ta en för laget och testa😆

Breitling Colt Skyracer är en ruggigt bra bruksklocka som jag ägt. Känns som att den svalde allt man slängde på den och sjukt bra gång med HAQ. En beggad bör kunna rymmas inom budget. Tror jag sålde min runt 11k.

Du kan ju alltid kolla denna tråd. (Måste erkänna att jag inte själv har tagit mig igenom den)

Du kan ju alltid kolla denna tråd. (Måste erkänna att jag inte själv har tagit mig igenom den)
Har tagit mig igenom en del av den :)

Tillbaka
Topp