• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har alla på Ks små handleder?

jhm

Panerai
Det är väl för att de flesta på KS är kända och smala. :cigar:


tiffany.jpg


:D
 
Lederna blir inte större av att träna underarmar nej. Men många i byggbranschen också som är rätt bitiga och har stora händer, leder med mera.
40mm klockor är perfekt för mig, hade velat ha större men inte mycket att göra åt saken. Såvida man inte vill gå upp i vikt eller typ käka hgh.

20150213_172149.jpg

Håller med. Många verkar tro att man får grövre handleder av träning vilket är fel. Musklerna sätter sig högre upp på armarna men handlederna förblir sig lika.
 

Icaras

Rolex
Vad jag märkt är min storlek den vanligaste - 17.5-18cm. På de GTGs jag varit på har de flesta klockor passat perfekt :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
On topic:

Något att TA med i beräkningen är storlek på personen överlag. En större person som går ner i vikt tappar med stor sannolikhet någon/några centimeter runt handlederna.
 

jhm

Panerai
On topic:

Något att TA med i beräkningen är storlek på personen överlag. En större person som går ner i vikt tappar med stor sannolikhet någon/några centimeter runt handlederna.


Måste ju också vara marginellt, då det som sagt är benstommen som avgör hur grova ben du har, på handleder och annorstädes. :)
 

BOTL

Panerai
Lederna blir inte större av att träna underarmar nej. Men många i byggbranschen också som är rätt bitiga och har stora händer, leder med mera.
40mm klockor är perfekt för mig, hade velat ha större men inte mycket att göra åt saken. Såvida man inte vill gå upp i vikt eller typ käka hgh.

20150213_172149.jpg

VAFALLS PÖÖÖJK, har du magrutor på armarna?!!!:D Häftigt.

Är många som är klent byggda här:cool: 21 runt handlederna
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
gjorde en liten undersökning om detta som jag kallade "Breguets/Wilsdorfs konstant" back in the day....

http://www.network54.com/Forum/594638/message/1316767610/

armens omkrets vs idealurets diameter

(jag och Aurum i den spetsiga änden av fältet såklart)

armens omrets/idealurets diameter vs armens omkrets, ...konstant?



ger en Breguets konstant ungefär 4.7 och Wilsdorfs ungefär 4.2?
....kanske ett forskningsspår att ta upp igen med alla tusentals glada KS:are?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
18,5-19 cm handledsmått. Passar till många olika klockor. Gammal Eterna som var 32 mm fungerade dock inget vidare ...:)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Lederna blir inte större av att träna underarmar nej. Men många i byggbranschen också som är rätt bitiga och har stora händer, leder med mera.
40mm klockor är perfekt för mig, hade velat ha större men inte mycket att göra åt saken. Såvida man inte vill gå upp i vikt eller typ käka hgh.

20150213_172149.jpg

Ådror är nice ;)

LG12Vps.jpg


18,5 cm btw.
 
Topp