• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har alla på Ks små handleder?

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag lär ju ta förstaplatsen men mina små handleder, 14.5cm. Självklart är det ju lite tråkigt och inte kunna bära en sub eller gmt då dom är för stora, men å andra sidan kan man bära mindre vintage ur! En bild på min 34mm Tudor.
FullSizeRender-2.jpg



Grymt på sitt vis :D
 

JohnDoe

Rolex
Runt 19-19.5 vilket innebär att bara rollar med fullt länkset funkar. Många beggade rollar som kommer med korta länkar. Såg att Apple satte max 21.5 som längd på sina band men nu fått komma med ett nytt xl sortiment.
 

Kairo

Panerai
Tack för bilderna! När man går i mina tankar är det bra att veta hur stor handleden verkligen är i relation till klockan på bilderna.

Jag ska nog in till stan igen och prova för en sista gång, kanske...:nailbiting:

Verkligen snygg Black Bay!
Mitt tips är att avstå köp om den inte känns perfekt. Du kommer snart störa dig på att den inte sitter bra på handleden, och du kommer vilja göra dig av med den... Om det är en sex-siffrig sub vi pratar om. Talar av erfarenhet. :)
 

Molgan

Cartier
Jag kvalar nog in på grov, åtminstone när det kommer till handlederna
19.5-20 cm beroende på temp.
178/85 <- kan vara lite mer efter semester
Tidigare nästan 15 år med tungt fysiskt arbete.
 

aldraren

Omega
19,5-20cm beroende på temp och aktivitet. Det roliga är att jag alltid tyckt att mina handleder är tunna, det har väl med proportioner att göra (långa armar mm).
196cm/110kg
 

Folke08

Omega
Just nu är de 18,5-19. Utan att räkna med knölen dåra. Sen pendlar jag tyvärr rätt mycket i vikt beronde på hur de är med kost,träning och jobbet.
 
Topp