• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har bara en bild - vad är det för klocka?

Hittade detta foto på en klocka och kom till denna sidan. Men längre än så kom jag inte i jakten på vad det kan vara märke/modell. Jag har googlat diverse sökkombinationer och tittat på bilder men hittar inget.
Fick förslag på att det skulle stå Geneva i urtavlan, har sökt på detta också med olika kombinationer men hittar inte just denna modell. Så jag hoppas att någon här inne vet vad det är så jag kan få någon uppfattning om pris och om den ens går att få tag i.
 

Bilagor

  • klockan.jpeg
    klockan.jpeg
    6.2 KB · Visningar: 8
Heter Ceuvå, liknande har varit med på Kaplans auktioner ett par gånger, nedan sålde för 5'
Det är en liten kompass inbyggd i glaset. Måttligt intressant komplikation imho, men jag har nog iofs som fåglar inbyggd kompass i huvet...
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3374/vara/1431595
0

1

3
Nä jag håller med. Vad skall man med en kompass till mitt i synfältet?

D5F95785-14FB-4FDA-B8EF-E26A2D0B6D6A.jpeg

Bättare med en termometer! (Min kompis klocka, City)

En annan på liknande tema, kanske lite mer kontroversiell.
2.jpg
Kompass mot Mecka?
 
Nä jag håller med. Vad skall man med en kompass till mitt i synfältet?

D5F95785-14FB-4FDA-B8EF-E26A2D0B6D6A.jpeg

Bättare med en termometer! (Min kompis klocka, City)


Kompass mot Mecka?
Är inte så insatt i Islam men vad jag förstår är det en sådan, följde med i en lot jag köpte för rätt länge sen, känns välgjord m ett Eta 2824-2 verk.
 
Är inte så insatt i Islam men vad jag förstår är det en sådan, följde med i en lot jag köpte för rätt länge sen, känns välgjord m ett Eta 2824-2 verk.
Det var väl en kul och idag inte speciellt kontroversiell klocka. Det borde finnas en efterfrågan på den klockan om du ändå har har den liggandes. "Lite" inspirerad design dock..
Jag har fått för mig att jag kanske kommer bort från familjen under en skogspromenad och då kan det vara bra att veta att jag går åt ett håll och inte i ringar :D Det är inte alltid man kan se solen och navigera utifrån den. Denna klocka är perfekt för en rädd mespropp som jag! :p
Jag tycker klockan är kul och rätt snygg med ett lite post-futuristisk design (om man står ut med kompassen lite i vägen). Tror du kan hitta den billigare än den på Kaplans som Niklas visade. Lägg en sökning på Tradera så trillar det nog fram en så småningom. (Om det bara är kompassen du vill åt, så finns det ju sådana avsedda att trä på klockarmbandet för småpengar)
https://www.ebay.com/itm/Watch-Stra...h=item5d82e9b0d2:g:FncAAOSwujJb3Uft:rk:1:pf:0
upload_2018-11-16_14-1-9.png
 
Det var väl en kul och idag inte speciellt kontroversiell klocka. Det borde finnas en efterfrågan på den klockan om du ändå har har den liggandes. "Lite" inspirerad design dock..

Jag tycker klockan är kul och rätt snygg med ett lite post-futuristisk design (om man står ut med kompassen lite i vägen). Tror du kan hitta den billigare än den på Kaplans som Niklas visade. Lägg en sökning på Tradera så trillar det nog fram en så småningom. (Om det bara är kompassen du vill åt, så finns det ju sådana avsedda att trä på klockarmbandet för småpengar)
https://www.ebay.com/itm/Watch-Stra...h=item5d82e9b0d2:g:FncAAOSwujJb3Uft:rk:1:pf:0
upload_2018-11-16_14-1-9.png
Ovanligt snygg kompass du hittade där. Synd det är från Kina bara iom avgifter...
 
Tillbaka
Topp