• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du någon gång ägt en kopia?

Har du någon gång ägt en kopia?

  • Ja

    Röster: 127 59.9%
  • Nej

    Röster: 85 40.1%

  • Totala väljare
    212

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ingen kommer att skjuta dig oavsett hur du svarar. Omröstningen är dessutom anonym. Se det som en kul grej ;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Undra om inte frågan kan liknas med annat bus som man hittade på i yngre ålder?! Något som de flesta växer ifrån allt eftersom insikten om att det är fel infinner sig. Sen finns det alltid några som aldrig gjort något fel i hela sitt liv.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp. Köpte ett gäng Quartz Rolexkopior i Chinatown NY i början på -90 talet. Gav bort några i present och behöll 2. En använde jag men en som var "isad" låg i en låda. Skulle tro att det var 2001-2002 som ena sonen fick för sig att han skulle klä sig hipphoppigt som den letades fram. Efter ett batteribyte tickade den på igen.
Nu vet jag inte om den lever.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Japp, tyvärr... :( Köpte en fejk-Panerai i Thailand 2003. Åkte dit utan klocka och tänkte att det var en kul lösning. Sekundvisaren lossnade efter ett par dagar. Och boetten blev missfärgad. Fejk-skinnbandet började spricka efter en vecka eller så.

Well well. Får väl skrivas av som ungdomssynder, tillsammans med det snattade paketet hockeybilder.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Den här köpte jag på Myrorna. Fick lite puls först när jag såg den men det gick över... Så här i efterhand borde jag nog kanske läst texten på urtavlan lite mer noga innan jag brände mina trettio kr på en fejkreverso.
IMG_0677.jpg


IMG_0676.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag köpte för några år sedan 2 pack kallingar från Björn Borg på NK eller Åhléns, minns inte riktigt. Det visade sig vara kopior. Köpte även ett paket rakblad av märket gillette, det måste fan vart kopior. Minns även en gång då jag reste i forna Jugoslavien och köpte Carlsberg.....Tjena, inte fan Carlsberg.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Ja. en daytona som 16 åring, en klocka som skapade motivation att vara där jag är idag. Fick senare en gmt av en kompis som skämt, den fick säga "hello to my little friend" Så att säga
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte några enklare i Tunisien för kanske 10 år sedan, om jag minns rätt. Hade noll koll såklart, kommer inte ihåg exakt vad det var för några, och de pajade inom 1 dygn :) Något år senare köpte jag en beggad vitavlad Omega SMP, som jag körde 24/7 i flera år, men flippades snabbt då jag hittat till TTT för 4 år sen.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ja för bara tre år sen. Hade för tillfället en certina diver och omega smp-c men min drömklocka har alltid varit en gmt 16710 så en ful variant av en sådan fick det bli en sen kväll i Thailand. Hade på mig den två gånger där nere men skämdes för mycket för att bära den sen även om jag aldrig skulle påstå att den var äkta.

Gav den sedan till en vän som bara efter en månad införskaffade sig sin första riktiga klocka fast i form av en omega smp.
 

Doncorleone

Cartier
Yes, fick nån thaikopia på nån Casio G-schock av syrran när jag va 12 som ändå höll trycket i två år tills batteriet dog. Den klarade bad och dyk i 3 meters poolen på lokala badet.
 
Topp