• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du sett din favoritartist live ??

Simpatico

Rolex
Det har jag. Det är ju en upplevelse.
Har kollat D-A-D, The Hives, Iron Maiden och nu senast Foo Fighters på Ullevi för att nämna några. Vissa band fler gånger än andra.

Tycker det hör till att om man gillar musiken så måste man ju se dom live minst en gång.
Dock så är ju det varierande kvalitet på banden som liveakter. The Hives är ju bland det grymmaste livebanden jag sett.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det har jag. Det är ju en upplevelse.
Har kollat D-A-D, The Hives, Iron Maiden och nu senast Foo Fighters på Ullevi för att nämna några. Vissa band fler gånger än andra.

Tycker det hör till att om man gillar musiken så måste man ju se dom live minst en gång.
Dock så är ju det varierande kvalitet på banden som liveakter. The Hives är ju bland det grymmaste livebanden jag sett.
Kul att du nämner The Hives, jag kommer från Fagersta området och träffade de en hel del medan de fortfarande var ett garage band bland oss övriga :)
 

Biffbert

Cartier
Svår fråga, finns ju väldigt många favoritband :D Men några av mina favoriter som jag har lyckats se är Black Sabbath, Alice Cooper, Judas Priest, Slash, Nationalteatern M.fl. Missade min chans med Rammstein tyvärr men räknar med fler tillfällen :)

Edit: Nationalteaterns Rockorkester är väl rätt benämning these days dock..
 

UNO

Panerai
Allt jag velat se förutom TheWho, Ramones och LedZeppelin.

Mest glad åt över tid; MOTÖRHEAD tidigt 80-tal.

Övrigt bra:
Zappa
Rory Gallager
Stevie RayWaugen
Johnny Whinter
Ozzy
Iggy Pop
Roling Stones
BackmanTurnerOverdrive

men som sagt Lemmy står över alltihopa.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Har sett Neil Young två gånger,
Skulle vilja se Tom Waits..

Har sett mycket bra hiphop osv, det känns dock lite annorlunda än stora rockband som sällan kommer till Skandinavien...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Håller med om Kraftwerk (sett dem två ggr), svårt att säga om det är mitt absoluta toppband - har alldeles för spretig smak o humör för att bara snöa in på en enda. Ser för tillfället fram emot Eagles of Death Metal som jag ska se senare i höst.
 

Biffbert

Cartier
Håller med om Kraftwerk (sett dem två ggr), svårt att säga om det är mitt absoluta toppband - har alldeles för spretig smak o humör för att bara snöa in på en enda. Ser för tillfället fram emot Eagles of Death Metal som jag ska se senare i höst.
Eagles råkade jag springa på av en slump på SRF förra året, de spelade innan Slash. Extremt charmiga faktiskt även om jag inte varit nån anhängare direkt

Edit: sprang på deras spelning alltså, inte för en pratstund med bandet
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Yeah, the one and only R.A The Rugged Man. :D

IMG_3183.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Har sett mina tonårshjältar Iron Maiden två gånger. Även Saxon och Motörhead har hunnits med varsin gång, vilka även de varit grymt kul att uppleva från främsta raden.
 

Rojalisten

Panerai
Har sätt Rolling Stones live, Tiesto, Armin van buuren, Afrojack, Avicii, DVBBS, Millencolin, backyard babies med flera, så är ganska nöjd faktiskt :rolleyes: Så har vi ju, Petter, Nääk, Maskinen mfl på den halv kända svenska sidan också ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som inte gillar att se live-spelningar med artister jag gillar? Tycker ofta att man har för höga förväntningar...tryggare att inte behöva se sina darlings begå harakiri med plågsamt mellansnack, ej bortretuscherade ölmagar och på tok för många extranummer... Undantaget artister med humor och självdistans, som typ, eh, Morrissey.

Gillar däremot att se artister live som jag inte gillar. Typ som Springsteen, jag tycker att Springsteen är pretentiös smörja men han är grym live, det får jag ge honom. ;)
 

Fredde76

Omega
Såg Oasis på ett fullsatt Wembley sommaren 2000, riktigt mäktigt.

På senare tid har det bl.a blivit Clapton/Winwood på Malmö Arena och Chris Isaak på KB
 

Portofino

Panerai
Ska se AC/DC om någon vecka. Efter det är det bara Rolling Stones kvar. Vilket antagligen aldrig kommer hända.. Men hoppet lever!
 

Cryssarn

Rolex
Rammstein live aus Berlin...check
Bruce Springsteens senaste rekord på Ullevi...check

Båda var helt otroliga
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är iofs lite ledsen över att jag aldrig sett Motorhead live, vilket är en bedrift i sig med tanke på hur ofta de verkar spela.
 

Jens

Greedo
Tror fan det. Har sett Maiden, Kiss, Saxon, Anthrax, Suicidal Tendencis, Alice Cooper, Mötley Crüe, Ozzy, Black Sabbath, Billy Idol, Venom, Megadeth mm mm mm. Vet inte riktigt vad som skulle fattas.

Edit: Slayer, Exodus och Håkan Hellström också.

J
 
Senast ändrad:

dauit

Panerai
2-Faktor
Har sett på en rad EDM artister men höjdpunkten var deffinitivt Armin van Buuren på Bråvalla 2013, hade inga som helst förväntning. Trodde det skulle vara som Aviciis spelningen men icke sa nicke, herre min gud, jag rös igenom hela hans set.

Nu väntar man bara på Eric Prydz
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror fan det. Har sett Maiden, Kiss, Saxon, Anthrax, Suicidal Tendencis, Alice Cooper, Mötley Crüe, Ozzy, Black Sabbath, Billy Idol, Venom, Megadeth mm mm mm. Vet inte riktigt vad som skulle fattas.


J

Stone Roses och Gun Club.
 

Dykarsjuk

Omega
Är det bara jag som inte gillar att se live-spelningar med artister jag gillar? Tycker ofta att man har för höga förväntningar...tryggare att inte behöva se sina darlings begå harakiri med plågsamt mellansnack, ej bortretuscherade ölmagar och på tok för många extranummer... Undantaget artister med humor och självdistans, som typ, eh, Morrissey.

Gillar däremot att se artister live som jag inte gillar. Typ som Springsteen, jag tycker att Springsteen är pretentiös smörja men han är grym live, det får jag ge honom. ;)

Samma här! Har sett lite liveklipp på många gamla favoritband o det e faaan ingen rolig syn. Bättre att ha romantiken intakt liksom..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som inte gillar att se live-spelningar med artister jag gillar? Tycker ofta att man har för höga förväntningar...tryggare att inte behöva se sina darlings begå harakiri med plågsamt mellansnack, ej bortretuscherade ölmagar och på tok för många extranummer... Undantaget artister med humor och självdistans, som typ, eh, Morrissey.

Gillar däremot att se artister live som jag inte gillar. Typ som Springsteen, jag tycker att Springsteen är pretentiös smörja men han är grym live, det får jag ge honom. ;)
Jepp. Speciellt de mer elektroniskt inriktade grupperna kan göra mig besviken. Å andra sidan så har jag ofta sett dem på klubbar och därmed haft alkohol-ångor i andedräkten som gjort att jag tyckt det vara underbart. Röyksopp live på en trång klubb (tänk större vardagsrum) var fascinerande. Basgång så att näsvingarna vibrerade och två norrmänn som stirrade ner på sina synthar... Kul upplevelse, men det låter ju 42 gånger bättre på stereon hemma ;)
 

Wemb

Cartier
Givetvis - både hemma i Sverige samt utomlands.

Har följt Springsteen sedan 15 år tillbaka och varit på varenda konsert han haft i Sverige sedan dess.
 
Topp