• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har en fundering på något dressat..

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Minimum 36mm, gärna guld, men stål funkar. Vintage.
Budget 10-20k. Allt förutom Rolex är intressant.

Några klara tips? JLC? IWC? Omega?

Jag är helt okunnig. Hjälp mig.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
En JLC memovox kanske?
Jag tycker dom är riktigt tuffa, och samtidigt dressade.
Om jag inte minns fel så finns den i 37mm

tumblr_l3zrf4JS9h1qzgekw.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Minimum 36mm, gärna guld, men stål funkar. Vintage.
Budget 10-20k. Allt förutom Rolex är intressant.

Några klara tips? JLC? IWC? Omega?

Jag är helt okunnig. Hjälp mig.

Här har de tre små guldiga saker från Herr Judit:

http://herrjudit.se/sv/kategorier/accessoarer/klockor/atlantic-varldsmastarur-1950-tal.html

http://herrjudit.se/sv/kategorier/accessoarer/klockor/international-watch-co-schaffhausen.html

http://herrjudit.se/sv/julerbjudanden-1/jaeger-le-coultre.html
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon JLC känns ju kul, kommer inte på något exempel nu dock...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En fin vintage Memovox, är väl kanske det mysigaste och roligaste du kan ha som dressare IMHO. Kör på det!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
U

urinvånaren

Guest
Den här då ? Jaeger LeCoultre Powermatic Automatic.
sA898GR.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sånt där kan jag ju inte. Och jag skämtar givetvis. Problemet med daydate är att det inte ryms inom budgeten :)
...men det var fel i vilket fall!

Men någon trevlig guldkronograf borde man kunna klämma in. Hur dressat skall det vara? Är ett tunt ur utan komplikationer på ett tunt band för dress?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurums jlc är ju grym, för liten kanske...
...som en datejust eller kanske tom. bär lite större. Dressur på tunna band ser mest underliga ut om de blir för stora, tänk Gant eller DW, men kronografer eller lite kraftigare ur som tex memovoxer kan fungera i lite större storlek.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
...som en datejust eller kanske tom. bär lite större. Dressur på tunna band ser mest underliga ut om de blir för stora, tänk Gant eller DW, men kronografer eller lite kraftigare ur som tex memovoxer kan fungera i lite större storlek.

Jag håller med. IWC:n jag hade på 34mm bar stort. Tänkte mer på glassens kriterier...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Seamaster 321el861-kronograf är mitt förslag, riktigt osar av lärd belevad världsvanhet och klass! typ 35-36mm?
..och de blir inte fler heller, så det är "pengarna på banken"

 
Topp