• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har en händelse påverkat din känsla för vissa klockor?

Landshark

Cartier
Misstänker faktiskt att en enstaka händelse kan ha påverkat min uppfattning om en viss klocka.

Har nämligen i vuxen ålder aldrig kunnat förlika mig med Omega som märke. Det kan jag nog i ganska hög grad tillskriva den händelse att jag fick överta en Omega Geneve av min far, när jag var i kanske 14-års åldern. "Ohh... sweet, tänkte jag, Omega ska ju vara bra skit..." Nåväl, några bad senare och upp kom en rostig sörja ur datumfönstret... Jag slängde skiten i en soptunna...

Ok. Jag fattar nu. Den var inte gjord för att bada med. Det finns vattentåliga ur av samma märke. Men jag misstänker att jag alltid kommer att bära med mig en aversion mot just Omega. Orättmässigt kanske, men det anser jag att tråden får tillåta. Samma händelse kanske på ett undermedvetet plan har bidragit till att jag nu har en DSSD med marginal på 3899 m när jag någon gång plaskar i strandkanten... :)

Typ en sådan här, jag refererar till:

omega.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Känner en enorm samhörighet med subben efter allt som den har varit med om. Utsatt den för en hel de. Tycker nästan lite synd om den, men han är inte bitter för det utan krigar på ändå. Vi är tajtare än någonsin.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Misstänker faktiskt att en enstaka händelse kan ha påverkat min uppfattning om en viss klocka.

Har nämligen i vuxen ålder aldrig kunnat förlika mig med Omega som märke. Det kan jag nog i ganska hög grad tillskriva den händelse att jag fick överta en Omega Geneve av min far, när jag var i kanske 14-års åldern. "Ohh... sweet, tänkte jag, Omega ska ju vara bra skit..." Nåväl, några bad senare och upp kom en rostig sörja ur datumfönstret... Jag slängde skiten i en soptunna...

Ok. Jag fattar nu. Den var inte gjord för att bada med. Det finns vattentåliga ur av samma märke. Men jag misstänker att jag alltid kommer att bära med mig en aversion mot just Omega. Orättmässigt kanske, men det anser jag att tråden får tillåta. Samma händelse kanske på ett undermedvetet plan har bidragit till att jag nu har en DSSD med marginal på 3899 m när jag någon gång plaskar i strandkanten... :)

Typ en sådan här, jag refererar till:

omega.jpg
Jag hade hellre sett bilden på din DSSD, men det är inte för sent än.
 

zeke_varg

Omega
Misstänker faktiskt att en enstaka händelse kan ha påverkat min uppfattning om en viss klocka.

Har nämligen i vuxen ålder aldrig kunnat förlika mig med Omega som märke. Det kan jag nog i ganska hög grad tillskriva den händelse att jag fick överta en Omega Geneve av min far, när jag var i kanske 14-års åldern. "Ohh... sweet, tänkte jag, Omega ska ju vara bra skit..." Nåväl, några bad senare och upp kom en rostig sörja ur datumfönstret... Jag slängde skiten i en soptunna...

Ok. Jag fattar nu. Den var inte gjord för att bada med. Det finns vattentåliga ur av samma märke. Men jag misstänker att jag alltid kommer att bära med mig en aversion mot just Omega. Orättmässigt kanske, men det anser jag att tråden får tillåta. Samma händelse kanske på ett undermedvetet plan har bidragit till att jag nu har en DSSD med marginal på 3899 m när jag någon gång plaskar i strandkanten... :)

Typ en sådan här, jag refererar till:

omega.jpg
:) kul story!
 
Pah. Det som hände för 40 år sen är preskriberat idag. Byt ut toppluvan mot en ful Stetsonkeps och det där blir en perfekt illustration av du och dina skräpomegor idag.
Och varför ältar du fortfarande den du hatar? Jag har en slägga att låna ut.
 
Topp