• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har fått ärva ett fickur

Doncorleone

Cartier
Hej alla, fick idag när jag va på besök hos min farfar äran att få ta över ett fickur som jag sedan jag va liten vetat om att jag ska få ärva:)

Uret är en Longines med texten Grand Prix 7 innanför baklocket där det även finns nån enstaka gravyr samt något som ser ut som ett pris "22900:-". Uret har tillhört min farmorsfar sedan tidigt 1900 tal vad jag förstått.

Jag undrar nu från vilket årtal den är från och om det är en vanlig modell eller något ovanligt.

Vad den idag kan vara värd kan vara kul att veta fast den självklart är en keeper som ska föras vidare i ledet.

Bilder:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Snygga visare :)

Måste dock vara den tråkiga och ställa frågan: är de orginal?
Spontant könns det nämligen inte riktigt som de passar in i klockan i övrigt :p
 

Doncorleone

Cartier
Om jag minns rätt va den på service för tio år sedan och minns jag ännu bättre så tror jag att visarna kan ha bytts ut då. Ej säker men de ser ju onekligen inte original ut
 

Turbotom

Omega
Ett riktigt fint silverur bortsett från visarna som känns fel. Värdet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men har sett liknande gå på Tradera för några 100-ingar och uppåt
 
Topp