• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har fått två klockor, vad är det för modell?

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Hej. Fick ärva två klockor. Den ena är en Tissot Seastar. Den andra är en certina. Jag undrar vilken modell det är, själv har jag inte hittat någonting om den.

aLRzdfR.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Svårt att säga, står det inget på baksidan? Det är väl dock tyvärr ingen speciellt eftertraktad modell är jag rädd. Kvarts (batteriklocka) från åttiotalet? Bandet är inte original utan senare påsatt och kallas perlon. Det mest spännande är väl placeringen av kronan (att den sitter kl 4) på en åttkantig klocka. Det normala hade nog att ha kronan kl 3.
Ett tips är att lägga in denna fråga på "Vintage"-avdelningen där det finns ett antal Certina-fanboys som kanske kan berätta mer.

Tissot Seastaren låter mer intressant, är det en mekanisk klocka?

Lycka till mer efterforskningen!
 

Jens

Greedo
Som sagt kolla upp ref nr. Dock tror jag att du inte kommer hitta så mkt mer info om klockan.
Värd max en femhundring


J
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Tack ska fråga i vintagedelen också. Är inte så intresserad utav värdet, har fått den efter min far, som i sin tur fick den av min mor och hon fick den som present på sin arbetsplats. Men jag har inte hittat något nummer på bakisdan. Är mest intresserad vad det är för modell helt enkelt.

Seastaren är mekanisk, den är efter min morfar och är väldigt välanvänd. Tänkte köpa armband till båda klockorna och börja använda dem. Gillar tanken att använda något som gått ifrån en generation till en annan. Även om grejerna är lite slitna.
 
Topp