Tack för en update!Klockan uthämtad så här kommer en liten update:
först och främst, sjukt nöjd med modellen!
Anmärkningar på klockan dock:
-Två väldigt små repor på glaset och lite dings i kanterna på glaset
-Lite repor på samtliga bandhorn
-En länkbit saknas närmast spännet spännet (ny från AD kostar 2500 kr)
-Polerad
-Ser ut som en klämd bit smuts eller packning (vid glaset) dock trycktestad och tät.
-Länken är bara 17 cm, inga ytligare länkbitar följde med. (Passar dock min handled helt perfekt)
Var förbi AD med den och testade gångtiden samt trycktesta, 13 sekunder för långsam per dygn. Så enligt dem bör den få en service. Kostnad på 9,5k.
Överlag, jag kan leva med dem skador som finns. Älskar modellen så de där känner jag att jag hittat rätt.
Om jag behåller den, bör man försöka kräva någon reduktion på priset för den saknade länkbiten, bristande beskrivning?
Känner jag att klockan är värd pengarna?
Om jag skippar service, men ändå lämnar in den till AD för att få ett prisförslag (500 kr) och att dem då öppnar upp den. På så sätt säkerställa att inget är helgalet i urverket (typ rost/större skada) och sen skippa själva service samt leva med den saknade länkbiten. Då har jag en klocka som jag gillar för ett bra pris, men som går lite utanför toleransen.
Kör jag en service plus länkbit är jag upp i 65k, lite dyrt kanske med tanke på skicket och avsaknad av box/cert.
Om jag skulle returnera den, vart rekommenderar ni att köpa en likadan istället? Olika AD’s har pre-owned, men aldrig lyckats fånga en 114270.
Intresserad av att höra vad ni andra hade gjort!
(Kan ta fler bilder imorn på skadorn, behövde springa till jobbet så han bara med denna)
![]()
Det var som jag misstänkte servicebehov och kostnad på 10k. Utifrån det du beskriver hade jag ärligt talat returnerat klockan. Skicket, avsaknad av tillbehör, en länk kort, och servicebehov, det gör det inte så prisvärt i mina ögon.
Jag brukar resonera som så att ibland är det ekonomisk smartare alternativet att faktiskt spara och gå upp en prisnivå än att köpa det billigare, särskilt om du får cert, box, service m.m. Jag har sett 114270 som säljs på forumet för 60k som haft just det, men ja de dyker inte upp jätteofta och man får vara snabb.
Utöver det skulle jag rekommendera dig att kolla in handlare som Stories of Time och 777Chronos som brukar annonsera här.