• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har känt ett stort stort sug efter en Panerai!

B1884

Audemars
2-Faktor
Pam 233 är min favorit bland pannorna... Men den klassas väl definitivt inte som instegsmodell.

312 är schysst också! :)
 
Gillar radiomir!
Den är kanonfin och känns gedigen utan att vara klumpig.
Handjagat verk är nice och blir lite av en ritual på morgonen när man drar upp klockan!
image.jpg
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Ursäkta, men som nybörjare. Kan någon förklara hur bra kvalité och hållbarhet en vanlig Panerai har
till skillnad mot tex Rolex. Lägger de ner samma tid på produktion och kvalitetskontroller?
Kanske dum fråga.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
312. Min gamla ligger på k&s nu.
Kliar löpande i köptarmen när jag ser den.
Men man ska hålla sig ifrån sina gamla ex. De är aldrig så kul som man minns dem.
Det har jag lärt mig den hårda vägen.

Gäller antagligen klockor också. :D
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Svaret kan variera beroende på vad du letar efter.. PAM 000, 005, 111 och 112 är mycket riktigt en bra väg in i Panerais värld. Samtliga dessa är dock manuella. Är du ute efter automat kan 312 vara något att kika på. Gemensamt för samtliga ovanstående är storleken på 44 mm. Sen finns det ett gäng 47 mm:are, och även mindre varianter. Tex PAM 392 är en mindre (42 mm) version av 312. Tilläggas bör att mitt svar är helt färgat av min förkärlek till Luminor..
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har haft ett otal sedan -07. 111, 104, 24, 114, 422, 112. Alla instegsmodeller förutom 422 viljen iofs är min absoluta favoritpanna alla kategorier. Näst efter den ligger 114. Var inte rädd för att testa vit tavla, det ör svintufft med rätt strap.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag måste även slå ett slag för 40mm, den är grym. Känns mycket större än vad den är faktiskt. Hyfsad kvalité är det väl, sitter väl ETA-verk i flertalet iaf, men det är bra. Gör bara att fler kan skruva klockorna.!

Här är min Pam 48 .

image.jpg
image.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
I de manuella instegsmodellerna som nämnts ovan sitter det mycket riktigt verk med ETA som bas. Klart trevligast (tycker iaf jag) är att skaffa något med inhouse-verk; riktigt sjyssta grejer!
 
Topp