• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har någon provat "Kello" appen?

Såga att appen "Kello": http://www.coldflower.com/kello/ nämnts i en tråd - har någon på forumet provat den?

65 kr för att få veta hur exakt klockorna i samlingen går är väl helt ok, men då recensionerna jag hittat på nätet inte är helt eniga så är det intressant om någon på KS har testat?

/Johan
 

vonhall

Rolex
Jag köpte den efter att någon föreslog den i en tidigare tråd! Appen fungerar möjligtvis om du sitter i en knäpptyst studio med en riktig mick. Kan med andra ord absolut inte rekommendera dig appen!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Har någon provat "Kello" appen?

Har provat den på min Seiko Premier SPB001, där gav det resultat då den har en transparent bakboett men däremot var det svårare på MM300 då den nog är ganska kompakt och "isolerad"
 

Johan M

Cartier
Har provat den och den lyckades upptäcka frekvensen på uret men det gick inte att mäta hur bra den gick. Mätningen varierade alldeles för mycket. Köp inte!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Den är inget att ha, kräver nästan knäpp tyst och fungerar bara på "högljudda" klockor. Jag har använt den med ipad-mikrofon
 

Mr Chance

Kalmar
Lånar tråden lite. Den hör frågan känns lite som en no-brainer... Jag laddade ner WatchCheck för ett tag sen och glömde sen bort den, såg den hör tråden och tänkte checka Magretten. Men hur f-n gör man?
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
OK - tack för all info!

Lägger mina 65 pix på något vettigare ;)

/Johan

Har också testat den en del och tycker den fungerar skapligt. Men som någon tidigare nämnt, det gäller att det är knäpptyst runt om och att man placerar mic:en i rätt läge. Har även fått bra mycket bättre resultat om jag skruvat av boettlocken i vissa fall. Annars är det i vanlig ordning; Man får vad man betalar för. Det är ingen ersättare till en riktig testapparat.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Kolla in twixt. Den kan vara ett smidigt alternativ beroende på vad du vill ha ut. Twixt mäter gångavvikelse.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag är en sucker och köpte både kello och twixt. Jag tyckte att kello funkade inte alls, lyckades aldrig få någon fullständig mätning, inte ens med extern mic.

Twixt däremot funkar bra, dock är det trist att vänta ett dygn på resultatet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Twixt fungerar så att du tar ett foto av klockan. Appen framställer tiden mot atomur. I appen "ritar" du sedan in timmvisaren, minutvisaren, sekundvisaren och var klockan 12 är någonstans. Sedan väntar du ett dygn och gör allt igen och då får du ett resultat.

Kello fungerar (eller inte fungerar) så att du skall med telefonens mikrofon lyssna på klockan, via klockans tickande fastställs gångavvikelse.
 
Topp