• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har ni nån gammal raritet i byrålådan?

Soder77

Basic
86A9FE45-8855-4925-AC15-9F8C63537A0A.jpeg
lägg gärna upp en bild på eran ”ögonsten”
Tänkte dela med mig av en gammal Heuer som jag har men som används alltför sällan. Men är en klocka som jag tycker är riktigt snygg

Fundera både en och två gånger innan du gör det bytet. En gammal fin vintageheuer är inte lätt att hitta. Omegorna finns i drivor. Heuern är inte arvegods eller liknande?
Nej, Heuern är inte arvegods.
Har ägt den i 20 år och fått den av en gammal vaktmästare som skulle till att kasta den. Jag visste inte ett skit om heuer och tog reda på den för att jag tyckte att den var fin helt enkelt. Hade inte en blekaste aning om att den var värd nåt.

Har ägt den i 20 år och fått den av en gammal vaktmästare som skulle till att kasta den. Jag visste inte ett skit om heuer och tog reda på den för att jag tyckte att den var fin helt enkelt. Hade inte en blekaste aning om att den var värd nåt.
Ok, då har du ju faktisk haft den länge utan att bli riktigt fäst vi den. Låter främmande för mig men då är det kanske ett vettigt byte för dig. Gillar verkligen din Heuer, och det gör många med mig.

Låter trevligt! Du kommer nog ångra dig om du gör dig av med den.

Vart hittar jag passande armband till den? Det som sitter på nu är inte så snyggt direkt.
Finns mycket som kan passa till den där. Även ljusbruna/naturfärgade band skulle passa tavlan bra. Är väl enklast att googla liknande kronografer och se om du hittar något fint. Annars kan du ta dig till en affär som har lite bättre utbud och se vilka färger du gillar. Fixade ett udda band till den jag hade tidigare:
SNC16091.jpg

Ok, då har du ju faktisk haft den länge utan att bli riktigt fäst vi den. Låter främmande för mig men då är det kanske ett vettigt byte för dig. Gillar verkligen din Heuer, och det gör många med mig.
Det är nog mest att jag tycker att den känns lite liten på handleden. Den är endast 35mm
Och jag är van min certina som är 41mm om jag inte minns fel.
Annars är den svinsnygg tycker jag.

Det är nog mest att jag tycker att den känns lite liten på handleden. Den är endast 35mm
Och jag är van min certina som är 41mm om jag inte minns fel.
Annars är den svinsnygg tycker jag.
Om du inte redan gjort det, utmanar jag dig att bära den varje dag i minst en vecka. Då brukar man vänja sig vid nya storlekar om de är rimliga. Har du inte väldigt kraftiga handleder kommer 35 mm sitta fint. Kan vara bäst att fixa ett bättre band först då kanske.

Om du inte redan gjort det, utmanar jag dig att bära den varje dag i minst en vecka. Då brukar man vänja sig vid nya storlekar om de är rimliga. Har du inte väldigt kraftiga handleder kommer 35 mm sitta fint. Kan vara bäst att fixa ett bättre band först då kanske.
Ja det kan vara det där bandet som sabbar hela känslan för själva klockan tycker jag är hur snygg som helst.
Ska leta ett nytt band och lyda ditt råd.

Vad var det för vaktmästare?

Noterar hemmaorten, kan ju finnas intressanta kopplingar till lokala verksamheter tänker jag.

Mycket fin klocka för övrigt, en sån skulle jag gärna ha själv!

Vad var det för vaktmästare?

Noterar hemmaorten, kan ju finnas intressanta kopplingar till lokala verksamheter tänker jag.

Mycket fin klocka för övrigt, en sån skulle jag gärna ha själv!
Han var vaktmästare på en skola som numera är nerlagd.
Den låg i en kateder som skulle kastas bland skrvar och massa annat skräp i en av lådorna.
Den fungerade inte då och jag hade den i minst 10år innan jag själv tog ner den till en urmakare och fick då veta att Heuer var ett fint märke.. Dom lagade den och servade upp den och sedan dess så har den fungerat perfekt.
Hade vart jäkligt roligt att lyckas få tag på den som ägde klockan från början och få reda på exakt årtal på klockan osv.

Finns mycket som kan passa till den där. Även ljusbruna/naturfärgade band skulle passa tavlan bra. Är väl enklast att googla liknande kronografer och se om du hittar något fint. Annars kan du ta dig till en affär som har lite bättre utbud och se vilka färger du gillar. Fixade ett udda band till den jag hade tidigare:
SNC16091.jpg

Detta blir ju ett långskott (och lite OT för tråden), men...
...du kommer inte ihåg var du hittade detta någonstans? Tyckte att det var riktigt skönt.

I övrigt så håller jag med vad alla andra verkar tycka.
En Omega AT är lite meh jämfört med denna.
Hade givit den en chans till för säkerhets skull. Är den borta så är den borta.

Detta blir ju ett långskott (och lite OT för tråden), men...
...du kommer inte ihåg var du hittade detta någonstans? Tyckte att det var riktigt skönt.

I övrigt så håller jag med vad alla andra verkar tycka.
En Omega AT är lite meh jämfört med denna.
Hade givit den en chans till för säkerhets skull. Är den borta så är den borta.
Tror det var ett Hadley Roma i teju ödla. Hålade själv. Saknar faktiskt det bandet lite, riktigt fin kvalitet.

Tillbaka
Topp