• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har storleken betydelse?

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Varför inte en liten bump på denna...

Jag tampas med problemet att inte riktigt trivas med klockor under 40mm. Det beror nog främst på att jag inte riktigt känner samma "närvaro" av klockan. Möjligtvis avsaknad av tyngden i uret. Det är något som inte stämmer.

Extremt segt för det finns många klockor som jag gillar men som jag inte kommer känna för när jag bär. Exempelvis så fick min DD lämna efter bara blivit buren när jag gifte mig. Därefter aldrig vald för dagen. Nu funderar jag även på att flippa min nyligen införskaffade 38mm mögeldykare. Fastän jag älskar att kolla på den och ha i lådan...

Ser ju ut att sitta korrekt på bild:

IMG_3006.jpg


Fan är problemet? Jag har inte ens kralliga handleder!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför inte en liten bump på denna...

Jag tampas med problemet att inte riktigt trivas med klockor under 40mm. Det beror nog främst på att jag inte riktigt känner samma "närvaro" av klockan. Möjligtvis avsaknad av tyngden i uret. Det är något som inte stämmer.

Extremt segt för det finns många klockor som jag gillar men som jag inte kommer känna för när jag bär. Exempelvis så fick min DD lämna efter bara blivit buren när jag gifte mig. Därefter aldrig vald för dagen. Nu funderar jag även på att flippa min nyligen införskaffade 38mm mögeldykare. Fastän jag älskar att kolla på den och ha i lådan...

Ser ju ut att sitta korrekt på bild:

IMG_3006.jpg


Fan är problemet? Jag har inte ens kralliga handleder!
Hur många dagar i sträck har den fått sitta på handleden?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Då har du inte gett den en chans, vill du försöka kör du på en hel vecka. De flesta vänjer sig, själv förstår jag inte varför man skulle vilja ha en otymplig bjässe på handleden. Om du vill försöka, ge den en chans!
Grejen är konstigt nog att den är för bekväm. Med närvaro menar jag att den glöms bort att man bär medans klockor över 40 ger en mer återkommande påminnelser under dagens gång. Rätt sjukt när man tänker på det. Undviker ju att ha för klumpiga skor exempelvis.
 
Topp