• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har typ ätit upp en ExpyII,IWC Pilot,Zenith EP,JLC Ultrathin >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Det kunde blivit någon av dessa klockor:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg



Om jag skippat köpa

image.jpg


101st Linas Matkasse!

Ordervärde 67800kr. Är helt jäkla mållös
 
När jag pluggade så odlade jag egen potatis i landet vid mitt hemställe och åt med ketchup till. Detta åt jag som enda måltid under en längre period.

Det slutade med att jag fick åka in på sjukhus pga akut vitaminbrist och sedan spendera kommande 6 månaderna med att äta vitamintillskott för att återställa alla kroppens nivåer.

Mådde som skit i slutet, men jag var den enda i våran kull som klarade studierna utan studielån iaf. :woot:
 

UNO

Panerai
Mat och framför allt b r a mat går före allt, precis allt.
Man kan äta billigt men bra och hålla stilen även om det är lite enformigt.
Studiekompis med flickvän för 25 år sedan levde på nudlar, ingen av dom har skrattat sen dess och deras liv är slöseri med syre.
Klocka kommer långt efter mat.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
När jag pluggade så odlade jag egen potatis i landet vid mitt hemställe och åt med ketchup till. Detta åt jag som enda måltid under en längre period.

Det slutade med att jag fick åka in på sjukhus pga akut vitaminbrist och sedan spendera kommande 6 månaderna med att äta vitamintillskott för att återställa alla kroppens nivåer.

Mådde som skit i slutet, men jag var den enda i våran kull som klarade studierna utan studielån iaf. :woot:

Så läxan vi lär oss är alltså att komplettera med vitaminer i förväg? :)
 
Fantastiskt upplägg, matkassen!
Dyrt och någon annan bestämmer vad du skall laga.

Jag sparar klockpengar genom att själv laga all mat jag äter på jobbet.
Lägger undan 2000:- i månaden till semester, klockor mm.

Sedan finns det en fungerande bytesekonomi här på landet.
Kött mot ved, traktorlån mot grävarbete, kör timmer åt grannen och han gräver din nya 3-kammarbrunn, osv. Möjligheterna är oanade:) .

Skall tillägga att jag aldrig köper klockor över 20k, köper helst begagnade.
 

Wemb

Cartier
Man ska aldrig börja räkna på saker som man vet att man kommer att ångra.

För ett par månader sedan blev jag informerad om att bredband ingick i avgiften för lägenheten.
Så under mina 6 år i nuvarande Brf. har jag betalat 444sek * 72 mån = 31 968 sek till Comhem för något som jag redan fick. Det som ingick hade dessutom ännu bättre hastighet än Comhem.

Det är en sliten Exp II...
 

Riley

Panerai
Du har säkert sparat pengar (och energi) på den där kassen, handlar man själv i affären kommer så mycket onödigt skit med.
Har själv under loppet av några dagar hostat upp femsiffrigt för service till en bil jag egentligen inte behöver och slipade solglasögon som jag redan har ett par av.
Där snackar vi felprioritering!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Du räknar ju som en kvinna! :D

"Jag tjänade 500:- på att köpa den här klänningen på rea!"
Tjänade?!? Varför köpte du inte allihop för då?
S P A R A D E möjligen... Om du ändå hade tänkt att köpa precis den klänningen vill säga. Inte tjänade!!!

Vad skulle du & familjen ätit istället då? Att handla vardagsmat på ICA för fem hyfsat varierade & nyttiga middagar för 3-4 pers. kostar nog inte mycket mindre.

Körde själv matkassen under några år, tyckte dom var helt OK. Dock så blev det jämt massa konstiga frysta grönsaker över som ingen i familjen ville äta. Barnen var/är lite kräsna...
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Du räknar ju som en kvinna! :D

"Jag tjänade 500:- på att köpa den här klänningen på rea!"
Tjänade?!? Varför köpte du inte allihop för då?
S P A R A D E möjligen... Om du ändå hade tänkt att köpa precis den klänningen vill säga. Inte tjänade!!!

Vad skulle du & familjen ätit istället då? Att handla vardagsmat på ICA för fem hyfsat varierade & nyttiga middagar för 3-4 pers. kostar nog inte mycket mindre.

Körde själv matkassen under några år, tyckte dom var helt OK. Dock så blev det jämt massa konstiga frysta grönsaker över som ingen i familjen ville äta. Barnen var/är lite kräsna...

Haha... Jag hatar verkligen folk som säger att de tjänade pengar på att köpa något. Det kan man så klart göra, om man köper lågt och sedan säljer högt. Men i alla andra lägen så sparar man! Nåväl.

Tycker att matkassen är fantastiskt. Klart att det är dyrare än att gå och handla samma prylar i butik, men så slipper jag också besväret med att ta mig till butiken - och kanske framför allt - slipper fundera ut vad vi ska köpa.
Kan tänka mig att Linas kanske inte går så våldsamt bra hem hos barn dock. Då finns det nog andra som är bättre!
 
När jag pluggade så odlade jag egen potatis i landet vid mitt hemställe och åt med ketchup till. Detta åt jag som enda måltid under en längre period.

Det slutade med att jag fick åka in på sjukhus pga akut vitaminbrist och sedan spendera kommande 6 månaderna med att äta vitamintillskott för att återställa alla kroppens nivåer.

Mådde som skit i slutet, men jag var den enda i våran kull som klarade studierna utan studielån iaf. :woot:

Trodde potatis var det enda livsmedel man ensidigt kunde överleva på utan att drabbas av näringsbrist. :bookworm:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Haha... Jag hatar verkligen folk som säger att de tjänade pengar på att köpa något. Det kan man så klart göra, om man köper lågt och sedan säljer högt. Men i alla andra lägen så sparar man! Nåväl.

Tycker att matkassen är fantastiskt. Klart att det är dyrare än att gå och handla samma prylar i butik, men så slipper jag också besväret med att ta mig till butiken - och kanske framför allt - slipper fundera ut vad vi ska köpa.
Kan tänka mig att Linas kanske inte går så våldsamt bra hem hos barn dock. Då finns det nog andra som är bättre!


Finns en Linas Barnkasse oxå, men lite mer barnvänliga förslag. Problemet med den är att de "tar" alla ens vanliga rätter, typ köttfärssås, korvstroganoff etc. så man har inga nya idéer till den veckan man inte "får" kassen.

(Här på landet så erbjöd de bara en kasse varannan vecka... Vet inte hur de gör nu/i storstan)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
När jag pluggade så odlade jag egen potatis i landet vid mitt hemställe och åt med ketchup till. Detta åt jag som enda måltid under en längre period.

Det slutade med att jag fick åka in på sjukhus pga akut vitaminbrist och sedan spendera kommande 6 månaderna med att äta vitamintillskott för att återställa alla kroppens nivåer.

Mådde som skit i slutet, men jag var den enda i våran kull som klarade studierna utan studielån iaf. :woot:

Det där kan ha varit det sjukaste som jag har läst på klocksnack - men jag gillar det!
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Matkasse funkar bra om man inte har en familj där alla familjemedlemmar sportar och äter som två personer. Skulle bli lite väl dyrt när jag bodde hemma. Dessutom hade vi fördelen att ha en farsa som är en gammal kock.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Du räknar ju som en kvinna! :D

"Jag tjänade 500:- på att köpa den här klänningen på rea!"
Tjänade?!? Varför köpte du inte allihop för då?
S P A R A D E möjligen... Om du ändå hade tänkt att köpa precis den klänningen vill säga. Inte tjänade!!!

Vad skulle du & familjen ätit istället då? Att handla vardagsmat på ICA för fem hyfsat varierade & nyttiga middagar för 3-4 pers. kostar nog inte mycket mindre.

Körde själv matkassen under några år, tyckte dom var helt OK. Dock så blev det jämt massa konstiga frysta grönsaker över som ingen i familjen ville äta. Barnen var/är lite kräsna...
image.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Haha vilken jäkla diskussion. Bra och god mat = överlevnad, må bra, känna sig fräsch och orka saker. = hundratrettiotjiljonermiljarder gånger viktigare än en klocka. Vad ska ni med ett klockfan till om ni tänkte kola eller sitta på soffan resten av livet pga dåliga matvanor?
Hur en standard ledigdag kan se ut flera gånger i veckan. Här från idag
Lunch:
image.jpg

Middag:
image.jpg
 

Sjobedan

Rolex
Man ska aldrig börja räkna på saker som man vet att man kommer att ångra.

För ett par månader sedan blev jag informerad om att bredband ingick i avgiften för lägenheten.
Så under mina 6 år i nuvarande Brf. har jag betalat 444sek * 72 mån = 31 968 sek till Comhem för något som jag redan fick. Det som ingick hade dessutom ännu bättre hastighet än Comhem.

Det är en sliten Exp II...

Det låter som en bekant! Du bor inte i Svedala va?
 
Topp