• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hardlexglas

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag måste säga sen jag köpte min Orient Mako XL som har ett vanligt mineralglas så har jag märkt att det får väldigt mycket fingeravtryck, det samma gäller min automatiska SPB001 som har ett safir. Fingeravtryck är något jag aldrig märkt av på min MM300:as Hardlexglas under det nästan 1 år långa ägandeskap av den... Sen kan man ju inte annat än att älska ett Hardlexglas, det ger både personlighet och karaktär till MM300an. Att uppgradera till ett Safir är faktist helt otänkbart för min del... :) - det vore att nedgradera den faktist...

mm300 är perfekt helt enkelt :D
Kan för sakens skull tillägga att safirglas är väldigt olika på olika klockor, dessutom är ju bambinons glas kupat och längst fram medans mm:en har sitt mer gömt och en helt annan konstruktion.
Frågan är vad du gör med fingrarna på glaset? Sluta taffsa på klockan!
Men jag är glad att du älskar din klocka likt en volvotokig älskar sin volvo, gött när man funnit det man vill ha!

Re: Sv: Hardlexglas

Börjar bli dags att genomföra ett ordentligt blindtest av olika glas, för att reda ut den här omtalade "karaktären"... ;)

max skrev:
mm300 är perfekt helt enkelt :D
Kan för sakens skull tillägga att safirglas är väldigt olika på olika klockor, dessutom är ju bambinons glas kupat och längst fram medans mm:en har sitt mer gömt och en helt annan konstruktion. Men jag är glad att du älskar din klocka likt en volvotokig älskar sin volvo, gött när man funnit det man vill ha!
Naaj man ska inte ta för allvarligt med vad jag säger, man brukar inte vara helt objektiv med det man verkligen älskar :mrgreen: Men rätt klocka har jag hittat, den kommer alltid att stanna oavsett vad jag köper framöver..
Camo00 skrev:
Börjar bli dags att genomföra ett ordentligt blindtest av olika glas, för att reda ut den här omtalade "karaktären"... ;)
Haha :mrgreen:

Aquaracer2 skrev:
Du missar aldrig en chans att höja Seiko till skyarna va ;)
Faktist så hyllar jag mer MM300 som modell än Seiko som märke :p

Är lite förvirrad kring det här med fingeravtryck. Min gamla explorer var för jämnan kladdig och full av fingeravtryck på glaset (safir). Min nuvarande master compressor som även den har svart tavla och safirglas verker helt resistent mot mina fettiga fingrar :) (safir). Ingen av dom har anti-reflexbehandling

Bingoraalf skrev:
Är lite förvirrad kring det här med fingeravtryck. Min gamla explorer var för jämnan kladdig och full av fingeravtryck på glaset (safir). Min nuvarande master compressor som även den har svart tavla och safirglas verker helt resistent mot mina fettiga fingrar :) (safir). Ingen av dom har anti-reflexbehandling

Det kanske beror mycket på om det är välvt eller platt glas.. Osäker jag med helt ärligt :p

80talisten skrev:
Bingoraalf skrev:

Det kanske beror mycket på om det är välvt eller platt glas.. Osäker jag med helt ärligt :p

Ett välvt och ett var plattt, du är nog inne på rätt spår :p

Jag har bara haft en klocka med saffirglas (en Seiko SARB) och den blir väldigt kladdig om man jämför med hardlexglas, så jag håller med dig fullständigt. Om det är formen på glaset eller materialet låter jag vara osagt. De ser dock båda två ut att vara väldigt lätt konvexa.

Tillbaka
Topp