• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hata Rolex-tråden!

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Har inte riktigt förstått mig på Rolex och kommer kanske aldrig göra det. Den är liksom fast i ett övre mitten-segment. Du köper en fin schweizisk klocka som kostade så mycket men är bara nästan en av världens dyraste varumärke. Nästan.
Visst finns det dyrgripar som Paul Newmans och 1942 Rolex Chronograph. Men resten når inte upp till den högsta prisnivån.

Är det just ett statement att äga en nästan-AP?


:rolex::stop::wtf:
 

Chad

Rolex
För egen del så började jag i den änden; förstod inte alls hypen kring Rolex, eller för den delen varför någon ö.h.t var intresserad av att spendera så mycket på en Rolle, bara för att det är en Rolle.

Nu på senare år har dock märket växt enormt på mig - och det har kommit att bli lite av en favorit, märkligt nog.. :cigar:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har inte riktigt förstått mig på Rolex och kommer kanske aldrig göra det. Den är liksom fast i ett övre mitten-segment. Du köper en fin schweizisk klocka som kostade så mycket men är bara nästan en av världens dyraste varumärke. Nästan.
Visst finns det dyrgripar som Paul Newmans och 1942 Rolex Chronograph. Men resten når inte upp till den högsta prisnivån.

Är det just ett statement att äga en nästan-AP?


:rolex::stop::wtf:
Försöker du vara rolig?
 
  • Like
Reactions: JLW

Pastorius

Omega
IMG_0023.JPG
Man kan kompromissa lite...billigare också
 

LJS

Omega
Känns lite onödigt att skapa en tråd endast för att klanka ner på ett varumärke. Men för att vara on-topic, tycker Rolex har förtjänat sin plats som marknadsledare för sin superba marknadsföring och förmåga att skapa trendsättare som älskas än idag. Kommer dock aldrig förstå mig på deras absurda prishöjningar men kan inte heller klanka ner på dem för det, kapitalism liksom. Jag kommer nog aldrig köpa en modern Rolex, men kan mycket väl tänka mig en vintage senare fram i ledet.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag trodde det var en tråd på temat hata "Rolex-tråden"... Nåväl...
 
Topp