• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

pankhurst

Omega
Har letat med ljus och lykta, men det verkar inte finnas någon tråd för denna underbara förening så jag tar på mig ansvaret att starta den så här i ligastartstider:D

Vad tror ni om årets säsong?
Får Mourinho ihop det i år?
Kommer Pogba sluta skjuta i ribban?
Slutar Valencia slå inlägg i ankelhöjd?
Kommer Zlatan joina i Decemberfönstret när vi gått till CL-slutspel?
Värvar vi Bale före eller efter supercupsmatchen i Skopje?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Jag tror mycket väl vi kan slåss på allvar i år. Som jag ser det är vi slagkraftigare med Lukaku jämfört med Zlatte. Inte nödvändigtvis pga. att Lukaku är bättre, men jag tror framför allt kantspelet kommer att växa utan Zlatan på plan. Lag med honom tenderar att bli lite kantiga framåt, då han tar "plats". Värvningen av Matic är också ett grymt plus, och fyller hålet från Carrick anno. 2014.

Spurs, Pool och Chelsea ser (fram till nu) svagare ut jämfört med förra säsongen, framförallt med tanke på hårdare spelschema, men även pga. blekt transferfönster. Arsenal är Arsenal. Jag tror det står mellan oss och Ciddy.

Jag tror Pogba kommer dominera i år. Hans potential är överlägset högst i Premiership, och försäsongen har sett vass ut.

Valencia hade inte varit Valencia utan sina patenterade inlägg. Hoppas inte!

Jag tror Zlatan blir kvar. Min förhoppning är dock att han blir det på ett kontrakt som motsvarar speltiden. Vill inte ha en ny Rooney-situation,då det med all säkerhet inverkar negativt på moralen.

Bale kommer inte.. Vi har ju redan tolv (sämre) wingers. :)
 

pankhurst

Omega
Jag tror mycket väl vi kan slåss på allvar i år. Som jag ser det är vi slagkraftigare med Lukaku jämfört med Zlatte. Inte nödvändigtvis pga. att Lukaku är bättre, men jag tror framför allt kantspelet kommer att växa utan Zlatan på plan. Lag med honom tenderar att bli lite kantiga framåt, då han tar "plats". Värvningen av Matic är också ett grymt plus, och fyller hålet från Carrick anno. 2014.

Spurs, Pool och Chelsea ser (fram till nu) svagare ut jämfört med förra säsongen, framförallt med tanke på hårdare spelschema, men även pga. blekt transferfönster. Arsenal är Arsenal. Jag tror det står mellan oss och Ciddy.

Jag tror Pogba kommer dominera i år. Hans potential är överlägset högst i Premiership, och försäsongen har sett vass ut.

Valencia hade inte varit Valencia utan sina patenterade inlägg. Hoppas inte!

Jag tror Zlatan blir kvar. Min förhoppning är dock att han blir det på ett kontrakt som motsvarar speltiden. Vill inte ha en ny Rooney-situation,då det med all säkerhet inverkar negativt på moralen.

Bale kommer inte.. Vi har ju redan tolv (sämre) wingers. :)

Håller med om det mesta... ska blir kul att se hur Mourinho tar sig an denna säsong.

Tuff "träningsmatch" väntar imorgon i Skopje!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vad är en tråd utan bilder? :D
IMG_3502.JPG


Ska förövrigt bli kul att följa kommande säsong, tror vi kan bli riktigt starka i år!
Hoppas verkligen VNL lyckas och blir en nyckelspelare i backlinjen :)
 
Tycker att framåt så har vi tagit stora framsteg i form av en mer löpvillig forward som kan gå i djupet vilket inte funnits senaste säsonger.
Men har lite orosmoln över vår baklinje... Känns inte den stabil så kommer Jose som den defensive tränaren han är att utgå från djupt liggande spel som senaste säsongen och inte bjuda på så frejdig fotboll som vi är vana med, då kan det bli långtråkigt spel som senaste säsongen.

Men försöker tänka så optimistiskt som det går! Matic tycker jag är en väldigt bra värvning, ska inte dra i allt för stora växlar så här tidigt men gillar det jag ser. Tror och hoppas Poggen kommer få en betydligt friare roll denna säsong som kommer tysta alla som tvivlar på hans roll bland världens bästa spelare.

Sen önskar jag att Miki kommer placeras i en 10 roll och springa sönder motståndarnas försvar :):)
 

pankhurst

Omega
Tycker att framåt så har vi tagit stora framsteg i form av en mer löpvillig forward som kan gå i djupet vilket inte funnits senaste säsonger.
Men har lite orosmoln över vår baklinje... Känns inte den stabil så kommer Jose som den defensive tränaren han är att utgå från djupt liggande spel som senaste säsongen och inte bjuda på så frejdig fotboll som vi är vana med, då kan det bli långtråkigt spel som senaste säsongen.

Men försöker tänka så optimistiskt som det går! Matic tycker jag är en väldigt bra värvning, ska inte dra i allt för stora växlar så här tidigt men gillar det jag ser. Tror och hoppas Poggen kommer få en betydligt friare roll denna säsong som kommer tysta alla som tvivlar på hans roll bland världens bästa spelare.

Sen önskar jag att Miki kommer placeras i en 10 roll och springa sönder motståndarnas försvar :):)

Kan de bli tråkigare än dom senaste åren?:bookworm:;)

Ska bli spännande att se om Lukaku fixar att göra 25-30mål denna säsong.. då är vi top3.

Tror Miki kommer bli en riktig pjäs denna säsong. Man såg potentialen stundvis förra säsongen.

Brukar alltid åka någon match, håller på att mjuka upp familjen och tänkte lobba för en resa i årsskiftet..för att maxa matcherna! Två hemma och försöka lösa borta-match mot Everton :)
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Kan inte hitta något negativt från dagens match! Lukaku gör exakt det han är värvad för, Matic lika så. Pogba tror jag kommer blomma ut rejält i år tillsammans med Mkhitaryan. Tråkigt med VNL men det var på något sätt väntat. Både Jones och Bailly är avstängda i Champions league starten så kan vara att Mourinho vill spela ihop två olika mittbackspar?
 

rekacj

Omega
2-Faktor
8 mål efter 2 matcher, ser ju klart lovande ut!
Vad tror ni om Z? kommer han signa ett nytt kontrakt med ManU?
Spelet ser riktigt bra ut, helt annat lugn och man visar att man är United igen. Dom sämre lagen vågar knappt anfalla längre, som det ska vara. Så har det inte sett ut dom senaste säsongerna.

Blir intressant att se när dom möter lite bättre motstånd.
Zlatan kommer skriva ett nytt kontrakt tror jag, skulle han vara påväg någon annanstans så hade det redan hänt tycker jag. Frågan om det blir nu i Augusti eller om det kommer i Januari.
 

pankhurst

Omega
Spelet ser riktigt bra ut, helt annat lugn och man visar att man är United igen. Dom sämre lagen vågar knappt anfalla längre, som det ska vara. Så har det inte sett ut dom senaste säsongerna.

Blir intressant att se när dom möter lite bättre motstånd.
Zlatan kommer skriva ett nytt kontrakt tror jag, skulle han vara påväg någon annanstans så hade det redan hänt tycker jag. Frågan om det blir nu i Augusti eller om det kommer i Januari.


Verkar ju som att det kommer att ske nästa vecka och skulle tro att det kommer bli något form av presationsbaserat kontrakt.. Vemodig om hans comeback, kommer han ta en roll som supersub??
 
Verkar ju som att det kommer att ske nästa vecka och skulle tro att det kommer bli något form av presationsbaserat kontrakt.. Vemodig om hans comeback, kommer han ta en roll som supersub??

Tror inte han kommer ta en roll som bänkspelare och finna sig i det, den sista halvan av säsongen kommer mest för hans del (tror jag) handla mer om att visa upp sig och att han fortfarande håller för spel på högre nivån så att han kan ta sig vidare till exempelvis MLS.
Möjligen att han kommer få en roll som rotationsspelare under cupmatcherna, Zlatan skulle aldrig gå med på att bli kallad för sub ;)

Men som tidigare nämnt så är det blandade känslor inför hans comeback...
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Blandade känslor även här och det finns inte en chans att han bänkar Lukaku. Han kommer användas som avlastning, som Mou sagt så kommer det mycket matcher snart. Man har PL, CL, FA och Ligacupen. Med tanke på att Lukaku är enda renodlade strikern, på det sättet vi spelar nu, så behövs nog Zlatan.
 

Chad

Rolex
Kan vara KS bästa tråd, kul!
Tror på top2 placering i ligan; står mellan oss och City. Minst kvarten i CL.

Verkar ju som Z erbjuds nytt också. Dröm att få se kungen lyfta PL bucklan i Utd tröja. Halvribba av bara tanken! :wtf:
 

pankhurst

Omega
Kan vara KS bästa tråd, kul!
Tror på top2 placering i ligan; står mellan oss och City. Minst kvarten i CL.

Verkar ju som Z erbjuds nytt också. Dröm att få se kungen lyfta PL bucklan i Utd tröja. Halvribba av bara tanken! :wtf:
Eller hur, blev så förvånad när det inte fanns någon tråd ;)

Måste säga att vi har fått en smakstart..visst inga giganter vi har förnedrat...men övriga "topplag" har ju inte haft extremt tufft schema heller :)
Det är dags för en ligavinst nu!
 

Chad

Rolex
Eller hur, blev så förvånad när det inte fanns någon tråd ;)

Måste säga att vi har fått en smakstart..visst inga giganter vi har förnedrat...men övriga "topplag" har ju inte haft extremt tufft schema heller :)
Det är dags för en ligavinst nu!

Vi har onekligen fått en smakstart. Det i kombination med att Mou historiskt haft fantastiskt bra 2:a år, så börjar man ju hoppas redan nu. Som vi alla vet är det ju riktigt långt kvar - och att vi ska inte dra för stora slutsatser av 2 matcher.

Men det börjar lukta något ivarjefall. Visst börjar det lukta det framgång?:cool:
 
Är Valencia helt obenägen att lära sig slå inlägg eller har dem helt enkelt struntat i att öva det med honom? Tänker att smalbenen på ytterbacken måste vara så ömma efter att ha fått bollar pepprade på dem hela matchen av Valencia...
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Är Valencia helt obenägen att lära sig slå inlägg eller har dem helt enkelt struntat i att öva det med honom? Tänker att smalbenen på ytterbacken måste vara så ömma efter att ha fått bollar pepprade på dem hela matchen av Valencia...
Förstår inte heller hur man kan vara så kass på inlägg när dom tränar det heeeeela tiden...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Sååja, äntligen börjar CL igen och ännu bättre att vi är tillbaka i turneringen som vi hör hemma! vad tror ni om dagens match, eller gruppen över huvudtaget?

Allt blir bättre med lite bilder! Bild från några veckor sedan då jag packade inför semestern :)
IMG_3755.JPG
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Sååja, äntligen börjar CL igen och ännu bättre att vi är tillbaka i turneringen som vi hör hemma! vad tror ni om dagens match, eller gruppen över huvudtaget?

Allt blir bättre med lite bilder! Bild från några veckor sedan då jag packade inför semestern :)
IMG_3755.JPG
9pinnar hemma och 3-4 pinnar borta enligt fergusons strategi.
 
Topp