• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hatten av för Filip Tysander (Daniel Wellington)

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycka vad man vill om DW, men affärsidén är uppenbarligen helt fantastiskt bra. Så som det många gånger innan påpekats här på forumet.
Bloomberg har skrivit en artikel om det hela.
http://www.bloomberg.com/news/artic...e-a-200-million-business-out-of-cheap-watches

628x-1.jpg


DW har iaf. gjort natoband household...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Helt klart bra jobbat, det enda jag störde mig lite på är att det framställs i artikeln ungefär som att han har skapat någonting nytt. Det han gjorde var att sälja plätterade vittavlade Quartz dressare med nato, inte uppfinna hjulet.

Hade själv en vittavlad stål Gant dressare väldigt lik DW ungefär när de lanserade så ingenting nytt. Mem han ska helt klart ha en eloge för hur han byggt upp sitt företag, helt rätt i tiden.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Man kan beställa hem en DW klocka för 3$ på Ali express.
Det visar vilket skit det är.
Inte fan görs det kopior på dom, rätta mig gärna.

Mkt bra business att göra kopior på dom. Låg risk som fan. Den som köper en DW kommer aldrig fatta om den är fake eller inte. Du har fri tillgång att sälja via tex blocket/tradera/ebay utan att få dina annonser bortplockade likt om du försöker kränga fakerolex etc.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Helt klart bra jobbat, det enda jag störde mig lite på är att det framställs i artikeln ungefär som att han har skapat någonting nytt. Det han gjorde var att sälja plätterade vittavlade Quartz dressare med nato, inte uppfinna hjulet.

Hade själv en vittavlad stål Gant dressare väldigt lik DW ungefär när de lanserade så ingenting nytt. Mem han ska helt klart ha en eloge för hur han byggt upp sitt företag, helt rätt i tiden.
Det är inte första och kommer inte vara sista gången någon tar ett koncept och gör några justeringar, de rätta justeringarna, och slår igenom stort. Imponerande är det oavsett, speciellt när man får "det där kunde jag har gjort själv"-känslan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Men bara jag som inte tycker att de ser särskilt exklusiva ut? Random 500krs dressare ifrån tratten ser ju mer exklusiv ut med djup och textur på tavlorna osv. Hittar inte det längre men läste någonstans att deras marginaler var helt absurda per klocka. Någon som kan få fram siffran?

Nu låter jag superneggig men tycker helt ärligt att det är en överprisad skräpprodukt, men företaget går helt klart bra så han gör ju allting rätt hitintills i allafall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu låter jag superneggig men tycker helt ärligt att det är en överprisad skräpprodukt, men företaget går helt klart bra så han gör ju allting rätt hitintills i allafall.
Som alla andra klockor då. :D

Var inne i en Klockmaster butik där en DW såldes till ett par föräldrar som skulle köpa avslutningsklocka till sin son. De tyckte den såg exklusiv ut och det stora säljargumentet var att man kunde byta (nato)band själv. Självklart kunde man även köpa separata band.

Dressklockor på nato är ju ett otyg, men idén är såklart genial, en "stilren" klocka som ser ut som en vintageklocka till "rimlig" peng där man kan byta band själv. Fan att man inte är driftig nog att bli miljardär. :)
De som lyckas är de som förverkligar drömmen med fullt engagemang.
 

JohnDoe

Rolex
Helt otroligt att lyckas sälja klockor i en tid när färre o färre har klockor. Kanske dags att ta fram en ks killer produkt. Om alla här dissar den helt är det en gjuten storsäljare bland "vanliga" människor. Vad tror ni?
 

Ale

Cartier
Men bara jag som inte tycker att de ser särskilt exklusiva ut? (...)
Nu låter jag superneggig men tycker helt ärligt att det är en överprisad skräpprodukt, men företaget går helt klart bra så han gör ju allting rätt hitintills i allafall.

Nej, det är inte bara du. Alla utom köparna ser att det rent skräp till ockerpris, givetvis. Men inget snack om att produkten är lyckad ändå!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Helt otroligt att lyckas sälja klockor i en tid när färre o färre har klockor. Kanske dags att ta fram en ks killer produkt. Om alla här dissar den helt är det en gjuten storsäljare bland "vanliga" människor. Vad tror ni?
Det är väl snarare tvärtom? Att klockor är på uppgång igen som mode accessoar? SVT har ju haft inslag där de berättat om att intresset för vintage och klockor i allmänhet har boomat, vilket även märks av på medlemsantalet här.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Men bara jag som inte tycker att de ser särskilt exklusiva ut? Random 500krs dressare ifrån tratten ser ju mer exklusiv ut med djup och textur på tavlorna osv. Hittar inte det längre men läste någonstans att deras marginaler var helt absurda per klocka. Någon som kan få fram siffran?

Nu låter jag superneggig men tycker helt ärligt att det är en överprisad skräpprodukt, men företaget går helt klart bra så han gör ju allting rätt hitintills i allafall.

Fast är det en skräpprodukt? Går de sönder ofta? Håller de inte tiden?
De kostar väl inte så mycket och många verkar gilla utseendet med tanke på att de säljer rätt bra. De verkar leva upp till förväntningarna som köparna har, annars hade väl försäljningen dalat?

Man kanske måste titta på produkten som den accessoar den är och inte genom en klockentusiast färgade glasögon.
 
Topp