• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hatten av för McGyver!

Mr Chance

Kalmar
Hade ett par gamla dinkor i lådan som var stendöda och som gärna skulle vilja återuppliva. Har varit hos ABC på Hornsgatan med den ena, Zodiacen, där Werner konstaterade att det inte går. Sandozen har jag inte ens brytt mig om att få kollad.

Så dök @McGyvers annons angående defekta ur upp och vi kom överens om att han skulle kika på dessa. Idag kom de tillbaka. Putsade, relumade och välfungerande. Jag är grymt nöjd!

P3BNwp9.jpg


Jag gillar dem skarpt, trots Zodiacens korrosionsprickar på tavlan och franken sekundvisare och Sandozens hemmasvarvade bezelinsert.

:)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hade ett par gamla dinkor i lådan som var stendöda och som gärna skulle vilja återuppliva. Har varit hos ABC på Hornsgatan med den ena, Zodiacen, där Werner konstaterade att det inte går. Sandozen har jag inte ens brytt mig om att få kollad.

Så dök @McGyvers annons angående defekta ur upp och vi kom överens om att han skulle kika på dessa. Idag kom de tillbaka. Putsade, relumade och välfungerande. Jag är grymt nöjd!

P3BNwp9.jpg


Jag gillar dem skarpt, trots Zodiacens korrosionsprickar på tavlan och franken sekundvisare och Sandozens hemmasvarvade bezelinsert.

:)

Jag är väldigt sotis på din 60-tals Zodiac!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack Micke, kul att du blev nöjd! :)

Vill bara påpeka att det på inga sätt har trollats, bara rengöring, byte av delar och smörjning så vaknade gamlingarna till liv igen!

Visst fan är det trolleri av något slag! Plocka isär,inga problem.. Rengöra,inga problem där heller tror jag.. Plocka ihop i rätt ordning, näähäpp inte en chans!!
Så givetvis måste ni som lyckas få ihop skiten igen besitta någon form av kraft! Om det nu är trollpulver,magi eller rent av SVART magi vete tusan men som sagt nån jävla form av trolleri är det...
 
Topp