• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hattori S11 Kronograf renovera steam

Chuck

Patek
2-Faktor
blir tokig, får inte ut kronan. Har provat ”push” hålet utan framgång. Även provat alla andra hål utan att lyckas.

Nån som vet hur få ut kronan?

ADA32472-D6A8-4DDD-9CEC-01C24A0B9225.jpeg
BF5AEE41-9FC3-475F-B210-4E0FE385FA3C.jpeg
 

Exxet

Rolex
blir tokig, får inte ut kronan. Har provat ”push” hålet utan framgång. Även provat alla andra hål utan att lyckas.

Nån som vet hur få ut kronan?

ADA32472-D6A8-4DDD-9CEC-01C24A0B9225.jpeg
BF5AEE41-9FC3-475F-B210-4E0FE385FA3C.jpeg
Ska bara vara att trycka på gropen i tungan man ser i hålet (grön pil ) kronan i intryckt läge, så ska den inringande delen lyfta på sig samtidigt som man drar ut kronan, man kan snurra på den samtidigt också, är kronan i fel läge syns inte tungan.
s2.jpg

technical sheet: http://www.timemodule.com/upload/PDF/VD53_TG_C.pdf
 

rogart-63

Patek
Tror samma som @Exxet . Har du inte pressat den bara för hårt ner så den böjt sig eller nåt så ska det funka. Annars kanske testa att lyfta lite där Exxet ringat in med rött. Skruvad krona?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Noterar att urverket nu kollapsat, min fru kommer inte bli glad.
Detta ska vara ett fabrikat som Seiko är involverad i, har ni nån aning om vart jag får tag på detta @rogart-63 ?
 

Martin Lovasz

Audemars
Moderna quartzverk är hopplösa att jobba på för vid minsta snedsteg går de sönder. Man har t ex bytt från metall till plast på timhjulet och det fattade ju inte jag så sist när visarna skulle på skar visaren rak igenom hjulet...:banghead:
 
Topp