• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hedensguld Erfarenheter?!

Målarn

The Steak
Japp som Ämnet lyder... Har ni några som helst erfarenheter av Hedensguld från Göteborg??
Dem säljer en hel del dyrare klockor på blocket..

All hjälp uppskattas :D
 

Loshin

Panerai
Har visserligen inte köpt en klocka av dem, men köpte diamanten till min frus förlovningsring där. Fick bra service och pappersarbetet var i sin ordning.

Skulle utan problem handla utav dem igen.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tror Jesper S har en hel del att säga om dem...dock är han inte inne så ofta på forumet....men kan dra ett mess till honom och be att han ger sin syn på dem.....
 

Målarn

The Steak
Loshin skrev:
Har visserligen inte köpt en klocka av dem, men köpte diamanten till min frus förlovningsring där. Fick bra service och pappersarbetet var i sin ordning.

Skulle utan problem handla utav dem igen.

Joo dem verkar ju seriösa och fina klockor har dem alltid inne :)
 

TheKing

Cartier
Samma här. Handlade en 116718 förra året av Gabriel!
Inga konstigheter där på den affären. Har haft lite dialog med Gabriel efter det och allt har flutit på bra för min del!
 

David

Bödeln
Har varit i butiken för att få prisuppgifter för både inbyte/försäljning och gråhandelsköp av en ny klocka. Till slut sålde jag på forumet och köpte på Rob, så jag har ingen erfarenhet av någon transaktion, i alla fall inte nyligen, men kommunikationen var bra och priserna rimliga.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Aldrig hört något dåligt och alltid fått bra bemötande av dem. Har aldrig handlat klocka där men däremot guld.
 

joca

Patek
2-Faktor
Bumpar denna tråd.
Har gjort ett byte med Gabriel på Hedens Guld.
Allt funkade bra och de var väldigt tillmötesgående och flexibla. Kom upp med klockan till Stockholm och bra kontakt rakt igenom!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har bara varit där och konverserat/ställt frågor och fått ett trevligt bemötande, dock inte handlat något.
Jag har bara hört goda saker om dom.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Var där och skulle få en klocka värderad en gång för några år sedan, gick totalt till 4 olika ställen för samma värdering (Hedens guld var nr 3). Handlare nr 1 och handlare nr 2 som jag besökte innan Hedens Guld värderade klockan till 12-15tkr i befintligt beg skick.
Killen på Hedens Guld värderade den till 3500kr med hopp om att jag skulle sälja till honom förmodligen. (Sa så klart inte att jag redan hade två värderingar.) På väg därifrån så gick jag in hos en fjärde handlare som köpte den rakt av över disk av mig för 13000kr.

Han chansade förmodligen på att jag hade 0 koll och försökte på sig en fuling. Alternativt så hade han ingen koll på vad den klockan var värd och orkade inte sätta sig ner och researcha utan gav mig ett bud som han tänkte att han garanterat inte skulle förlora på.

Jag har dock inget att säga om att Köpa klocka/smycke från Hedens Guld, men skulle inte gå dit för att sälja eller få något värderat.
 

tictac62

Cartier
Har en god än som bytte in en Submariner GS , och köpte en Daytona GS, några dagar köpte han en svart diamanttavla till Daytona, för bra priser, han var nöjd med dessa affärer,
 
Har både köpt och sålt klockor till/från Gabriel. Grym service och rätt kille att göra business med. Även jag fick låna en YM i en vecka när min hulk var försenad. Han hjälpte till och med min mormor att sälja tandguld :)
 
Köpte en sub av Gabriel och bara positivt att säga! Fick leverad till Sthlm i utlovat skick nästa vardag. Bara positivt att säga!
 

Topolino

Breitling
Känns som att de har väsentligen lägre priser än många AD. Det väcker alltid lite oro, samtidigt som man förstås vill ha bra pris!
 
Topp