• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hej behöver hälp

xigzo

Audemars
hej behöver hälp behöver en locka som tål lite stryk medtanke på att jag jobbar som snickare max 10 k
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

SBBN031

image.jpeg

Mudmaster (som sagt)

image.jpeg

G-Steel.

:)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Om du vill ha en mekanisk automatisk klocka som du kan ha dygnet runt oavsett aktivitet för under 10.000 kr skulle jag rekommendera något av följande:

- Seiko Sumo
- Seiko Marinemaster (vet ej riktigt om du kan lyckas få tag i en begagnad för max 10k men har sett några för runt 12-13)
- Oris Aquis
- Certina DS Action Diver
- Sinn U1.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du vill ha en mekanisk automatisk klocka som du kan ha dygnet runt oavsett aktivitet för under 10.000 kr skulle jag rekommendera något av följande:

- Seiko Sumo
- Seiko Marinemaster (vet ej riktigt om du kan lyckas få tag i en begagnad för max 10k men har sett några för runt 12-13)
- Oris Aquis
- Certina DS Action Diver
- Sinn U1.
Får mig att tänka på att en Sinn UX är ett bra alternativ! :)
 

Glusch

Cartier
Jag tänker mig precis som @FilipF någon sorts Casio G-Shock. Både Rangeman/Mudman/Frogman tål en himla massa stryk. Lämnar även lite budget till något annat skoj.

Ifall du vill ha en klocka i metall så blir det till att införskaffa sig någon sorts dykare tror jag.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Sinn med deras extra "beläggning/härdning " (kommer inte ihåg vad behandlingen heter eller ett bättre ord än beläggning just nu).
 
Topp