• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej finns det någon Lemania expert som kan ge lite info om denna.

hepanter

Pandion
2-Faktor
Hej min gode vän har en gammal Lemania som han gärna skulle vilja veta lite mer Info om. Vet inte om man får fråga om värdet på forumet? Men vore kul och veta information årtal o såvidare. Mvh Henric
6A7EFC4B-0360-4766-8E71-0081AA53DABD.jpeg
11CDEB77-7C0E-46FD-BF39-5E25F58806C4.jpeg
7FDCA68C-2D9E-4B1F-895A-D9D382FD2FF8.jpeg

Trevlig klocka,50-tal, gissar på att det sitter något av dessa verk i den 3000, 3010, 3040, värde tror jag hamnar mellan 1000-2000:- beroende på storlek, större = dyrare, om den funkar som den ska, det jag reagerar på är bakboetten, "trycket" ser väldigt nygjort ut, kan va bilden som luras, snygg Waffle-tavla, men är ingen expert och det kommer nog fler synpunkter.

Trevlig klocka,50-tal, gissar på att det sitter något av dessa verk i den 3000, 3010, 3040, värde tror jag hamnar mellan 1000-2000:- beroende på storlek, större = dyrare, om den funkar som den ska, det jag reagerar på är bakboetten, "trycket" ser väldigt nygjort ut, kan va bilden som luras, snygg Waffle-tavla, men är ingen expert och det kommer nog fler synpunkter.

Hej tack för svar jätte kul att få reda på lite info om den. Som sagt väldigt trevlig klocka

Jag skulle velat haft 3-3,5 med den tavlan och boxen, det vore inte så dyrt heller tycker jag. Ser inte på bilden att den skulle vara ommålad, men svårt att säga säkert naturligyvis.

Mycket underskattade klockor de här Lemaniorna. Varför skulle de kosta mindre än en motsvarande modell Omega... det gör de ju ofta men utan orsak så vitt jag kan förstå.

Jag skulle velat haft 3-3,5 med den tavlan och boxen, det vore inte så dyrt heller tycker jag. Ser inte på bilden att den skulle vara ommålad, men svårt att säga säkert naturligyvis.

Mycket underskattade klockor de här Lemaniorna. Varför skulle de kosta mindre än en motsvarande modell Omega... det gör de ju ofta men utan orsak så vitt jag kan förstå.
Varumärke och design.

Tillbaka
Topp