• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hela familjen Doxa...

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Sub 300T, 1000T, 1200T

Posta era Doxabilder! Får vi ihop fler än 10 unika bilder från er forummedlemmar så kräver vi ett eget sub-forum. :mrgreen:

Jaganata och jag går ut starkt med tre st.

doxagroup.jpg
 

PeterA

Omega
SUB 300T Sharkhunter i sitt rätta element. Denna klocka brukar bräda min Rolex Sea-dweller allt som oftast vid val av torrdykare. Riskar inte denna vid dykning då det är alldeles för svårt att få tag på reservdelar men lite vattenstänk på ytan tål den ;-)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355866114.650646.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355866114.650646.jpg
    114.5 KB · Visningar: 582
C

Crowolf

Guest
Doxa Doxa Doxa!!!
Klockor jag hör namnet på lite då och då MEN, har ingen koll. Snälla någon Doxa-dåre, berätta lite och gör mig vis.

/Poppe
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Crowolf skrev:
Doxa Doxa Doxa!!!
Klockor jag hör namnet på lite då och då MEN, har ingen koll. Snälla någon Doxa-dåre, berätta lite och gör mig vis.

/Poppe

En snabbresumé:

Doxa gjorde dykklockor på den gamla goda tiden.
Doxa slutade göra dykklockor.
Doxa fanns inte ett tag.
Ett gäng månglare tyckte det var dags att köpa varumärket aka "go Richemontgroup all over the place" aka "lex Panerai" och startade upp tillverkningen igen.
Doxa fick en revival.
Doxa peakar totalt hösten 2012 som en av KS klockor i den beryktade passarounden.

:mrgreen:
 

Ricrob

Patek
Denke skrev:
Crowolf skrev:
Doxa Doxa Doxa!!!
Klockor jag hör namnet på lite då och då MEN, har ingen koll. Snälla någon Doxa-dåre, berätta lite och gör mig vis.

/Poppe

En snabbresumé:

Doxa gjorde dykklockor på den gamla goda tiden.
Doxa slutade göra dykklockor.
Doxa fanns inte ett tag.
Ett gäng månglare tyckte det var dags att köpa varumärket aka "go Richemontgroup all over the place" aka "lex Panerai" och startade upp tillverkningen igen.
Doxa fick en revival.
Doxa peakar totalt hösten 2012 som en av KS klockor i den beryktade passarounden.

:mrgreen:

Du glömde en liten detalj, nämligen att de nu gör feta +1km dykare som inte är vattentäta... Big fail! :mrgreen: (Hörsägen förvisso men kan wikipedia, så kan jag)
 

fototävling

Breitling
Denke skrev:
Crowolf skrev:
Doxa Doxa Doxa!!!
Klockor jag hör namnet på lite då och då MEN, har ingen koll. Snälla någon Doxa-dåre, berätta lite och gör mig vis.

/Poppe

En snabbresumé:

Doxa gjorde dykklockor på den gamla goda tiden.
Doxa slutade göra dykklockor.
Doxa fanns inte ett tag.
Ett gäng månglare tyckte det var dags att köpa varumärket aka "go Richemontgroup all over the place" aka "lex Panerai" och startade upp tillverkningen igen.
Doxa fick en revival.
Doxa peakar totalt hösten 2012 som en av KS klockor i den beryktade passarounden.

:mrgreen:

Är det inte också ett fulkines märke idag?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Denke skrev:
Crowolf skrev:
Doxa Doxa Doxa!!!
Klockor jag hör namnet på lite då och då MEN, har ingen koll. Snälla någon Doxa-dåre, berätta lite och gör mig vis.

/Poppe

En snabbresumé:

Doxa gjorde dykklockor på den gamla goda tiden.
Doxa slutade göra dykklockor.
Doxa fanns inte ett tag.
Ett gäng månglare tyckte det var dags att köpa varumärket aka "go Richemontgroup all over the place" aka "lex Panerai" och startade upp tillverkningen igen.
Doxa fick en revival.
Doxa peakar totalt hösten 2012 som en av KS klockor i den beryktade passarounden.

:mrgreen:

Du glömde en liten detalj, nämligen att de nu gör feta +1km dykare som inte är vattentäta... Big fail! :mrgreen: (Hörsägen förvisso men kan wikipedia, så kan jag)

Jag menar verkligen inte att basha Doxa men förutom icke vattentäta vattentäta klockor hade de väl en stor dikeskörning i samband med att en tavla hade felstavad text?

Sen är det väl det där med Doxa Asia... :cool:

Jag vill dock poängtera att jag faktiskt tycker det är coola klockor, både vintage och nyproduktionerna.
 
C

Crowolf

Guest
Ok! När körde dom på den gamla goda tiden? Var tillverkades dom? Var dom ett topp-märke el. ett litet fulmärke som sedan blev ball?

/pope
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Crowolf skrev:
Ok! När körde dom på den gamla goda tiden? Var tillverkades dom? Var dom ett topp-märke el. ett litet fulmärke som sedan blev ball?

/pope

Gamla goda tiden 60/70-tal. De var väl de första med orange tavla om jag inte är helt fel påläst?
 

Ricrob

Patek
Denke skrev:
Ricrob skrev:
Denke skrev:
En snabbresumé:

Doxa gjorde dykklockor på den gamla goda tiden.
Doxa slutade göra dykklockor.
Doxa fanns inte ett tag.
Ett gäng månglare tyckte det var dags att köpa varumärket aka "go Richemontgroup all over the place" aka "lex Panerai" och startade upp tillverkningen igen.
Doxa fick en revival.
Doxa peakar totalt hösten 2012 som en av KS klockor i den beryktade passarounden.

:mrgreen:

Du glömde en liten detalj, nämligen att de nu gör feta +1km dykare som inte är vattentäta... Big fail! :mrgreen: (Hörsägen förvisso men kan wikipedia, så kan jag)

Jag menar verkligen inte att basha Doxa men förutom icke vattentäta vattentäta klockor hade de väl en stor dikeskörning i samband med att en tavla hade felstavad text?

Sen är det väl det där med Doxa Asia... :cool:

Jag vill dock poängtera att jag faktiskt tycker det är coola klockor, både vintage och nyproduktionerna.

Håller med! Tokballa klockor helt klart och vem behöver en vattentät dykare ändå..?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst är de coola och boettformerna de använder tilltalar mig verkligen, men förefaller för mig dyra.
De verkar ha en förmåga att relativt fort tappa all färg på vridringen.

Asienmodellerna hade jag inte rört med tång.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Doxa Asia pratar vi inte högt om. Vi låtsas som det inte existerar. Doxa is the shit end of story! Vattentät schmattentät! Dom är täta som grodarslen!

Uppropet fortsätter. Finns det inga fler? 5st till och subforumet är säkrat! :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jaganata skrev:
Doxa Asia pratar vi inte högt om. Vi låtsas som det inte existerar. Doxa is the shit end of story! Vattentät schmattentät! Dom är täta som grodarslen!

Uppropet fortsätter. Finns det inga fler? 5st till och subforumet är säkrat! :D


Chansen är nog större att Marina Militaire får ett subforum :lol:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Spence, det där säger du bara för att vara elak :(

Daviden, de är tjackiga fula klockor bara som drar Doxas legacy i smutsen. Går inte ens att dra någon Rolex/Tudor-paralell. Inte ens en Gibson/Epiphone-paralell.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jaganata skrev:
Spence, det där säger du bara för att vara elak :(

Daviden, de är tjackiga fula klockor bara som drar Doxas legacy i smutsen. Går inte ens att dra någon Rolex/Tudor-paralell. Inte ens en Gibson/Epiphone-paralell.
Är nyfiken på Doxa, men kan ingenting... Suger åt mig som en svamp av allt som skrivs här. :)
 
Topp