• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helgens inköp ...

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Det är ju semestertider så behov av "GMT-visare"( eller Hometime enligt Jaeger) känns något nödvändigare än annars ...
Och på semestern kan det ju bli någon fest eller krogbesök . Tar det ganska lugnt så brukar ha koll på om det är morgon eller eftermiddag när festen är slut , men det är väl till sånt man har AM/PM-fönster till skulle jag tro ..
Vändbar boett skulle ju ursprungligen på tidigt 30-tal vara för att skydda urtavlan vid Häst-polo-spel, men med
glasbakstycke ( och inga hästar på min tomt,eller överdrivet många i en motor funkar förstås :) ) är det nog snarare "bara" en njutning för ögat...
Bortsett från detta trivs jag utomordentligt med min första Reverso , en Squadra Hometime Black Edition...
Lagomt stor ( 35 mm bred , 50 mellan bandfästen ) ,mycket välbyggd och riktigt trevligt verk ( 1000 timmars-testat )

2wd8raw.jpg


m9oind.jpg


2eg76l4.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Den va stilig!
Lite nyfiken, så kanske ett handledsskott så vi kan se storleken...?
 
Topp