• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helgfrågan: Mest underskattat?

V

Viggen

Guest
Hmm, svår fråga faktist. Rakt av skulle jag säga Tissot. Dels för att alla känner till märket, men det verkat som om ingen äger en. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Baume & Mercier, fina klockor med noll i andrahandsvärde.

E9D7A459-0FDB-4458-A167-3D52B1C6AAFD-3160-000004D4D5023143.jpg


29B517D2-296D-4E06-B088-9C9BBC965AF6-3160-000004D4CC5965A7.jpg


62BFA1D3-04BA-4039-B29F-E7D21B68C871-3160-000004D4C33DB3F3.jpg


A2DAB348-35BC-4FC6-B858-641AB3C8E750-3160-000004D4B8D32FC2.jpg


DCC7D1D3-3DC4-4992-8EF5-23A7FE7294AA-3160-000004D4B2A7EDA4.jpg


7C0AD02B-58F7-4ADF-B863-51D873D8FF4D-3160-000004D4A8F1A4C2.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tycker faktiskt att klocksnack är väldigt öppna för det mesta, men kanske Croton är ett sånt märke:p
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Baume & Mercier, fina klockor med noll i andrahandsvärde.

+1, just andrahandsvärdet är det som sätter käppar i hjulet för min del.

Tycker i övrigt att Longines i samma segment är klart underskattat.

Vacheron Constantin, någon?

EDIT: RIviera då?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Longines och Tissot ligger högt i min bok men inget jag skulle köpa! Haha! :mrgreen:
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spontant känns det som det finns väldigt lite kärlek för Breitling. Är väl bara RicRob när det begav sig med hans Headwind och jag själv med min Stålfisk som pushat för märket? Eller har jag förträngt något? Kan inte någon starta den eviga Bratte tråden? :cool:
 

David

Bödeln
Själv tycker jag att det är synd att Theorema inte får en ärlig chans, fler borde prova dessa prisvärda mästerverk.
 

max

Dancing Queen
Spencer66 skrev:
Baume & Mercier, fina klockor med noll i andrahandsvärde.
+1
En capeland flyback är en klocka man nog skulle kunna köpa beggad nu och sälja dyrare om 20 år då den ändå måste representera deras återkomst på marknaden rätt bra... Om de nu fortsätter uppåt förstås.
Zenith kanske, men har ingen egentlig erfarenhet så de kanske inte har gjort sig förtjänta av så mkt diskussioner.

Tag heuer tycker jag har ett ganska välförtjänt dåligt rykte, även om de börjat gjort några halvtrevliga skapelser
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...
 

par

Patek
2-Faktor
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

_jonte skrev:
Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...

Tycker nog vi har ett gäng som lyfter fram de väldigt mycket så det håller jag inte mer om.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

par401 skrev:
_jonte skrev:
Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...

Tycker nog vi har ett gäng som lyfter fram de väldigt mycket så det håller jag inte mer om.

+1. Det är väl få märken som hyllas så mycket här och dagens Seiko är väl den aktivaste tråden..
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

Kul med så mycket respons! :)

Själv blev jag, som extrem nybörjare i somras, mycket förvånad över Tag Heuers dåliga status och svaga representation på forumet. Trodde självklart inte att alla klocknördar skulle hylla THs sk(r)amliga 90-talsquartz, men med de senaste årens uppryckning både på in- och utsidan av klockorna trodde jag åtminstone att märket skulle stå sig hyfsat i prisklassen under Omega...

Men på senare tid lutar det nog mer och mer åt att Rado är det mest underskattade märket. Har nog bara sett EN Rado här..?
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

Spencer66 skrev:
par401 skrev:
_jonte skrev:
Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...

Tycker nog vi har ett gäng som lyfter fram de väldigt mycket så det håller jag inte mer om.

+1. Det är väl få märken som hyllas så mycket här och dagens Seiko är väl den aktivaste tråden..
Hyllas av få(många?), men dissas av många. Vilket annat märke dissas av många?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

_jonte skrev:
Spencer66 skrev:
par401 skrev:
_jonte skrev:
Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...

Tycker nog vi har ett gäng som lyfter fram de väldigt mycket så det håller jag inte mer om.

+1. Det är väl få märken som hyllas så mycket här och dagens Seiko är väl den aktivaste tråden..
Hyllas av få, dissas av många. Vilket annat märke dissas av många?

Omega exempelvis
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Helgfrågan: Mest underskattat?

Gavve skrev:
_jonte skrev:
Spencer66 skrev:
par401 skrev:
_jonte skrev:
Definitivt Seiko. Underbart märke med lång historia, vackra klockor i alla segment, och hög bang for the buck nivå. Trots detta dissas det av de flesta...

Tycker nog vi har ett gäng som lyfter fram de väldigt mycket så det håller jag inte mer om.

+1. Det är väl få märken som hyllas så mycket här och dagens Seiko är väl den aktivaste tråden..
Hyllas av få, dissas av många. Vilket annat märke dissas av många?

Omega exempelvis

+1!

Skulle ju inte våga komma till en GTG med min måste-ha-klocka, 2531.80. Då får man ju heta Svenne Banan hela kvällen... :roll:
 
Topp