• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helgfrågan: Mest underskattat?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gavve skrev:
Per skrev:
AP förtjänar bra mycket mer kärlek än de får här. Tillverkar allt ifrån asgrymma bankrånarklockor till komplicerade mästerverk i klassisk stil.

Såg nyss Aktuellt och kan konstatera att de tillverkar asgrymma knarkkungsklockor också
Oredsson slog för all del igenom i bankrånarbranschen. Klockan gör dock inte heller bort sig i kartellsvängen. :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Per skrev:
Gavve skrev:
Per skrev:
AP förtjänar bra mycket mer kärlek än de får här. Tillverkar allt ifrån asgrymma bankrånarklockor till komplicerade mästerverk i klassisk stil.

Såg nyss Aktuellt och kan konstatera att de tillverkar asgrymma knarkkungsklockor också
Oredsson slog för all del igenom i bankrånarbranschen. Klockan gör dock inte heller bort sig i kartellsvängen. :)

Haha jo det stämmer ju såklart! Ränderna går aldrig ur...
 

Isodor

Audemars
Tycker nog JLC och Zenith är mycket bang for the buck, synd att de inte syns mer..

Hade gärna sett lika med VC också!
 

Isodor

Audemars
Denna hade jag gärna klämt på IRL!

Satan vad fin.
 

Bilagor

  • VCOverseas001.jpg
    VCOverseas001.jpg
    97 KB · Visningar: 218

DrDre

Patek
Ett märke som har fantastiska traditioner och klassiska modeller men som vi aldrig nämner är ju Cartier. Deras olika varianter av Tank, Santos mfl är ju fantastiska, men man ser dem väldigt sällan här på forumet. Nu gör man ju dessutom inhouseurverk som verkar spännande.

Överlag är det väl så att sportklockor är väldigt väldigt populära medan lite mer elegantare klockor förekommer ganska sällan. På någon sorts elegansskala så dominerar ju stora dykarklockor och vridringar och går man vidare så kommer vi till Datejusts och Omega AT (dvs hyggliga vardags/allroundklockor) som är hyggligt vanliga men efter det så ser vi inte mycker mer elegans. Tex JLCs Master och Reverso, Cartier Tank, PP Calatravas, eller om man går upp i storlek men ändå lite elegantare IWC Portuguese (både Chronographen och 5001). Alla dessa är ju fantaska klockor men inte särskilt populära här.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
DrDre skrev:
Ett märke som har fantastiska traditioner och klassiska modeller men som vi aldrig nämner är ju Cartier. Deras olika varianter av Tank, Santos mfl är ju fantastiska, men man ser dem väldigt sällan här på forumet. Nu gör man ju dessutom inhouseurverk som verkar spännande.

Överlag är det väl så att sportklockor är väldigt väldigt populära medan lite mer elegantare klockor förekommer ganska sällan. På någon sorts elegansskala så dominerar ju stora dykarklockor och vridringar och går man vidare så kommer vi till Datejusts och Omega AT (dvs hyggliga vardags/allroundklockor) som är hyggligt vanliga men efter det så ser vi inte mycker mer elegans. Tex JLCs Master och Reverso, Cartier Tank, PP Calatravas, eller om man går upp i storlek men ändå lite elegantare IWC Portuguese (både Chronographen och 5001). Alla dessa är ju fantaska klockor men inte särskilt populära här.


+1 på sista stycket. Väldigt populärt att ha t ex 5 dykare.
 

svesam

Rolex
masterkiller skrev:
Jonaz skrev:
RicVin skrev:
Spontant känns det som det finns väldigt lite kärlek för Breitling. Är väl bara RicRob när det begav sig med hans Headwind och jag själv med min Stålfisk som pushat för märket? Eller har jag förträngt något? Kan inte någon starta den eviga Bratte tråden? :cool:


Har som mest begär efter breitling, långt mera än tex rolex som jag tycker har två modeller i hela sortimentet. ( variant på day/date och submariner )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tycker det är konstigt att vi inte ser fler B01or på KS, dom är riktigt FETA!


Ansluter mig till gänget som tycker Breitling får för lite uppmärksamhet.
En B01 ligger högt på önskelistan och skulle trivas bra bredvid min SOHC :cool:

//Daniel
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
JoberMan skrev:
theargonaut skrev:
Tag Heuer är mer än bara Monacon
:)

Många här är väldigt oinsatta i TH som märke och dess historia. Känns som det mer är lite hippt att basha Tag Heuer.

Jag har haft massor med Tag och älskar dem.
Har haft några Hublot, älskar dem med.
Massa Omega, de är också OK.
Massor Oris, de är OK.
Breitling, JLC, IWC och massa andra märken som passerar min box är alla mkt fina märken i de flesta avseenden.

Jag gillar öppna upp, plocka isär mina klockor. Plockar ur kristallen, tar bort visare och plocka ut tavlan. Kollar alla detaljer under lupp.
Vill säga med detta att det är ytterst små skillnader mellan märkena i detalj finish, även när men öppnar upp dem.

I min klock-historia finns det bara en klocka som jag flippat samma dag jag köpte den, det var en Rolex SSD, i min bok det mest överskattade märket av dem alla (nu handlade denna tråd inte
om det iof :))
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Grand Seiko!
Många som avfärdar dessa "mästerverk" bara för att det står Seiko på tavlan.

cXdUb2r.jpg
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hublot är nog det värsta man kan köpa. Ûber-hemsk design, noll historia bakom sig och så kränger dom dinkor med ETA-urverk för sjukligt mycket pengar.
 
Hublot är nog det värsta man kan köpa. Ûber-hemsk design, noll historia bakom sig och så kränger dom dinkor med ETA-urverk för sjukligt mycket pengar.
Tycker faktiskt att Hublot classic börjar växa mer och mer på mig. Skulle inte ha den som enda klocka men hade jag haft möjlighet att ha typ 3 klockor i det pris intervallet vore det nog en jag skulle ha!

Lite kul som "slacker" klocka, ett märke random person inte känner till och en look oinsatta ofta inte begriper är så dyr som den är. Perfekt komplement alltså :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grand Seiko!
Många som avfärdar dessa "mästerverk" bara för att det står Seiko på tavlan.

cXdUb2r.jpg


Fast egentligen, är det så många som avfärdar GS? Är det inte egentligen så att det är GS-ägare själva som hävdar detta bara för att alla inte per automatik drabbas av the Seiko-flu? Alla är nog överens om att det är grymt bra och fina klockor, men det betyder inte att alla köper dem. Lite som med Lexus.....att jag tycker att Lexus är grymt bra bilar betyder inte att jag vill ha en. Tvärtom faktiskt. ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fast egentligen, är det så många som avfärdar GS? Är det inte egentligen så att det är GS-ägare själva som hävdar detta bara för att alla inte per automatik drabbas av the Seiko-flu? Alla är nog överens om att det är grymt bra och fina klockor, men det betyder inte att alla köper dem. Lite som med Lexus.....att jag tycker att Lexus är grymt bra bilar betyder inte att jag vill ha en. Tvärtom faktiskt. ;)


Jag går bara efter vad jag har läst och hört, både här på KS, och bland vänner & familj :)
Seiko som Seiko liksom.
Nä, det är Grand Seiko... brukar jag svara, hehe.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tag Heuer är åtminstone här gravt underskattade. Fina ur för en relativt slimmad prislapp.
 
Topp