• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helguld...

mjian

Omega
I min sökan efter min "första riktiga" klocka så har jag sett att man kan springa på klockor med boett och länk i guld för rätt överkomliga summor... Inte för att en liknande kommer bli första köpet, men ställde mig ändå frågan; när och var ska man bära den (om man som mig är runt 30)? Varje dag? Vad tycker KS?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beror på vad du jobbar med tycker jag. Jag har använt guldur rätt mycket och är under 30.
 

mjian

Omega
Egen företagare med alldeles för mkt fritid ;) skulle inte ha den på ett bygge haha! Men har precis vant in mig på själva utseendet, nu försöker jag komma underfund med om det isåfall är en everyday-watch eller om den åker fram då och då?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Egen företagare med alldeles för mkt fritid ;) skulle inte ha den på ett bygge haha! Men har precis vant in mig på själva utseendet, nu försöker jag komma underfund med om det isåfall är en everyday-watch eller om den åker fram då och då?
Då säger jag bara kör! Tänk dock på att det jante råder, så var lite försiktig när du möter kunder osv beroende på vilken bransch du är aktiv i då givetsvis.
 

Onelund

Rolex
skulle jag bära en helguldare skulle folk idiotförklara mig, iaf där jag bor & jobbar nu

tidigare när jag var konsult på heltid och reste mkt skulle folk höja på ögonen men inte mer. vissa skulle nog tro den var fake, andra skulle fatta att de hade betalt den :)

beror nog en hel del på hur din vardag ser ut
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kör på, jag har gulguld rätt ofta på jobbet och ingen bryr sig. Jobbar på en större teknikkonsultbyrå.

Jag tror att det är vi klocknördar som kollar på vad folk har på nävarna, typ ingen annan.
Det är i alla fall min uppfattning.
Kör helguld på jobbet varje dag (IT) och ingen har någonsin höjt ögonbrynen, vare sig kunder eller kollegor. Om du vill ha det, kör!
Beror på bransch och stad, naivt att inte tro någon ser en Rolex i helguld.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Beror på bransch och stad, naivt att inte tro någon ser en Rolex i helguld.
Klart att folk ser en klocka i guld men inte många som ser att det är en Rolex!
Dom som har kommenterat min klocka har först sett att det är en Rolex när dom tittar nära och noga.
En ointresserad vet inte hur en Rolex ser ut
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Beror på bransch och stad, naivt att inte tro någon ser en Rolex i helguld.

Det känns som att ingen noterar min klocka i alla fall, tänker mig att det beror på att jag bor i en relativt liten stad. Men du har nog rätt i att en del folk noterar den utan att för den delen säga något om klockan. Ska hålla ögonen öppna helt enkelt :)
 

joey

Cartier
Varvar klockor i stål, tantal och guld på och utanför jobbet och har inte stött på några problem.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Vad har du fått för kommentarer?
Något i stil med " Va, har du köpt en ny klocka igen? Vad är det nu du har köpt?" Och som alltid "vad kostar den?"
De flesta vet att jag är klockintresserad av dom jag jobbar mycket med.

Det roligaste är att dom som frågor/kommenterar börjar själva bli intresserade av klockor när man börjar berätta lite om modeller, historia, olika märken etc.
 
Topp