• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helomvändning angående gummistronk.

Nexus

Panerai
När jag vaknade i morse hade jag en tanke som låg och gnagde i bakhuvudet.

Likt ett blasfemiskt mantra kunde jag höra hur orden ekade genom min hjärnas mörka korridorer.
"Det är kul med gummi" "Köp ett gummi" "Släpp taget, lämna länken" Det är kul med gummi"

Då mina tidigare upplevelser med gummistronkar har innefattat casioklockor och det där räfflade aset som Seiko envisas med att fästa på deras dykar så har jag skytt detta material som pesten.
Men, efter att ha brottats med mina inre demoner i ungefär två timmmar så gav jag upp.
"Det kan ju inte skada att prova en gång" tänkte jag i min enfald. "Dessutom är det säkert svindyrt, så jag kommer banga lagom vid kassan"

Så, jag gav mig iväg för att ägna mig åt en timmes Fear and Loathing in Las Sundbyberg.
IMG_20140623_120137.jpg


Väl inne på Erikson så vänder min avsky totalt. Jag klämmer lite på ett orginalgummi med tillhörande viklås och faller direkt. Så, upp med plånboken och ta en lunchpizza.
IMG_20140623_124525.jpg


Resultatet då ?
IMG_20140623_160651.jpg

Ett tag så övervägde jag att ordna ett till POn istället, men då jag har en viss förtjusning i gummiklädda flickor från Tyskland så kändes det inte mer än rätt med en sommaruniform till Ilse.

Resultatet firades självklart med ett glas ekfatslagrad Tattinger och en 10årig Ardbeg.
IMG_20140623_143426.jpg



MER BILDER!
IMG_20140623_174012.jpg
IMG_20140623_174021.jpg
IMG_20140623_174031.jpg
IMG_20140623_174038.jpg
 

SSL

Audemars
Jag kör gummi på min 556i å det e riktigt skönt. Dock den billiga varianten, så e lite sugen på viklås
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Undra hur många kommentarer om gummi och sommar (underförstått att det ska nuppas med kådis) vi landar på totalt?

Blev bra, med gummit!
 

Tunan

Omega
Snyggt , blev riktigt bra , klart snyggare än org om man frågar mig.
Får man vara så ofin och fråga vad man får ge får ett sådant gummi ?
 

Nexus

Panerai
Snyggt , blev riktigt bra , klart snyggare än org om man frågar mig.
Får man vara så ofin och fråga vad man får ge får ett sådant gummi ?
Har lyckats förtränga de exakta siffrorna, men själva gummit gick på under tusenlappen. Dock landar själva viklåset på närmare två papp, så det är det som gör att summan drar iväg en del.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Av de tillverkare som har grymmast orginalgummin så är Sinn en av dem, både Breitling och Omega har också grymma diton.
Alla dessa tre har riktigt genomkonstruerade viklås som faktiskt gör hela skillnanden till banden.
Bra val, blev skitsnyggt Nexus!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt med gummi!

Själv kör jag med metall!

Edit: ibland blir det läder också..
 
Topp