• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helsingfors

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Drar till Helsingfors på semester och är sugen på att handla något nytt typ Rolex, Omega, IWC....har ni tips på vad som inte får missas?
 

Rulle

Audemars
muminklockorx_51a9139e9606ee516824b759.png
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lindroos i Helsingfors..har det mesta.
OY. OSK. LINDROOS AB
Mikonkatu 4
00100 Helsinki
Finland
 

The lord

Audemars
Jag var i Helsingfors på sportlovet och besökte lindroos dom har jlc breuget vacheron audemars mfl hur trevlig personal som helst.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har för mig att Lindroos eller nån annan av Ad:s som är i stan har en butik på flygplatsen också, cartier, breitling, JLC, zenith och liknande. Riktigt trevliga och okej priser faktiskt.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Lindroos är grym, man brukar även kunna få betjäning på svenska där. Här är några fler tips.
- Laatukoru (laatukoru.fi), Norra Esplanaden 35, säljer bl.a. Omega och Tag.
- Aseman Kello (asemankello.fi), Glogatan 4 vid Galleria Esplanad, säljer bl.a. Zenith, Glashütte, Hublot, Bell & Ross. Verkar även förmedla Sarpaneva och Voutilainen (skumt). De har också en butik på Alexandersgatan 50 som säljer begagnat.
- Kultakello (suomenkultakello.fi), Alexandersgatan 11, säljer Omega, (Grand) Seiko, Rado etc.
- Sepän Viisari (sepanviisari.fi), Albertsgatan 12, säljer begagnat.
Samtliga, förutom Sepän Viisari, ligger inom en radie på två-tre kvarter. :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag var i Helsingfors på sportlovet och besökte lindroos dom har jlc breuget vacheron audemars mfl hur trevlig personal som helst.
Lindroos är inbokat!

Bästa priset på det du söker får du här hemma ;)
image.jpeg
Det ena utesluter inte det andra :)

Har för mig att Lindroos eller nån annan av Ad:s som är i stan har en butik på flygplatsen också, cartier, breitling, JLC, zenith och liknande. Riktigt trevliga och okej priser faktiskt.
Ska bila, så flygplatsen är utesluten tyvärr.

Lindroos är grym, man brukar även kunna få betjäning på svenska där. Här är några fler tips.
- Laatukoru (laatukoru.fi), Norra Esplanaden 35, säljer bl.a. Omega och Tag.
- Aseman Kello (asemankello.fi), Glogatan 4 vid Galleria Esplanad, säljer bl.a. Zenith, Glashütte, Hublot, Bell & Ross. Verkar även förmedla Sarpaneva och Voutilainen (skumt). De har också en butik på Alexandersgatan 50 som säljer begagnat.
- Kultakello (suomenkultakello.fi), Alexandersgatan 11, säljer Omega, (Grand) Seiko, Rado etc.
- Sepän Viisari (sepanviisari.fi), Albertsgatan 12, säljer begagnat.
Samtliga, förutom Sepän Viisari, ligger inom en radie på två-tre kvarter. :)
Tack, mer att boka in!

Mikon kulta på Mikonkatu 5 (Mikaelsgatan 5) har även en hel del fina grejer.
Tack, en till i planerna!
 

audotcom

Panerai
Kolla nere mellan Esplanaden och järnvägstorget, ligger 3-4 seriösa klockaffärer där och tror dom flest är AD för ex Rolex osv...har varit inne på de flesta klockaffärerna i centrala Helsingfors och har alltid haft en positiv upplevelse, bra kundbemötande:) lycka till!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Kolla nere mellan Esplanaden och järnvägstorget, ligger 3-4 seriösa klockaffärer där och tror dom flest är AD för ex Rolex osv...har varit inne på de flesta klockaffärerna i centrala Helsingfors och har alltid haft en positiv upplevelse, bra kundbemötande:) lycka till!
Tack för tipset. Ska jag absolut göra!
 
Topp