• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg Helskärm när man lägger till sida på hemskärm fungerar inte längre?

azcii

Patek
2-Faktor
Ingen biggie men tänkte jag informerar er om detta ändå. Jag kör android och när jag tidigare lagt till klocksnack.se på hemskärmen via Chrome så har toppmenyn dolts automatiskt så sidan körs i "helskärmsläge" som en app. Det funkar inte längre. Något som ändrats på sidan?

Nu ser det ut såhär:

1633423521123.png


Gör jag samma sak på t.ex. swedroid eller aftonbladet fungerar det som det ska:

1633423661014.png
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ingen biggie men tänkte jag informerar er om detta ändå. Jag kör android och när jag tidigare lagt till klocksnack.se på hemskärmen via Chrome så har toppmenyn dolts automatiskt så sidan körs i "helskärmsläge" som en app. Det funkar inte längre. Något som ändrats på sidan?

Nu ser det ut såhär:

1633423521123.png


Gör jag samma sak på t.ex. swedroid eller aftonbladet fungerar det som det ska:

1633423661014.png
Visste inte att detta var en funktion (lever under en sten), men efter att ha provat så fungerar det för mig på min droid
Screenshot_20211005-105401_Chrome.jpg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Är det någon annan än jag som har problem med detta? Jag försöker få till så klocksnack.se körs i helskärm (som en egen app) när jag lägger till sidan på startsidan via safari.

Jag har en iPhone 13 Pro

Funkar på swedroid.se men inte här på klocksnack.

Misstänker att det kan vara att denna rad behövs för att det ska funka:

<meta name="mobile-web-app-capable" content="yes">

Nedan ser ni vad jag menar (swedroid till vänster, klocksnack till höger)
1667039226272.png
 
Topp