• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helson Shark Diver 40 - gillar vi den?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
http://www.ablogtowatch.com/helson-shark-diver-40-watch-review/

Jag tror att jag gillar den...

Helson-Shark-Diver-40-Crystal.jpg

Helson-Shark-Diver-40-Watch-On-The-Wrist.jpg

helson-sharkdiver-40-6.jpg
 

max

Dancing Queen
Gillar dendär och några andra modeller, men märket känns fortfarande lite smutsigt sedan deras kopie-era med skindivern och sharkmaster 600.
Varför gör såna där företag kopior när de bevisligen kan vara kreativa och göra egna fina modeller?
Har tyckt att de tidigare var alldeles för stora men med 40mm och 12mm tjock känns den ju riktigt aktuell som sommarbeater!

Den vita är ju lite sexig också :)
IMG_4782_zpscc596111.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Understated and nice! Liiite svårt för kronskyddet, men det funkar.
 

Erikd

Cartier
Gillar utseendet på flera av deras modeller. Är sugen på både en sharkmaster och en shark diver i brons med grön tavla...
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Påminner mycket om Rolex super case men det ser överlag helt OK ut.

Jag gillar nog lite..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
TomasBc skrev:
Påminner mycket om Rolex super case men det ser överlag helt OK ut.

Jag gillar nog lite..
Jag tänkte också så först då den fladdrade förbi i mitt RSS-flöde ...men jag har ändrat mig. Jag tycker verkligen att den här modellen har INSPIRERATS, inte kopierat. För en gång skull.
Den är helt enkel brutalare, kantigare och det är för många detaljer som är helt olik Oystercaset för att kalla det en kopia.

Jag gillar.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
daviden skrev:
TomasBc skrev:
Påminner mycket om Rolex super case men det ser överlag helt OK ut.

Jag gillar nog lite..
Jag tänkte också så först då den fladdrade förbi i mitt RSS-flöde ...men jag har ändrat mig. Jag tycker verkligen att den här modellen har INSPIRERATS, inte kopierat. För en gång skull.
Den är helt enkel brutalare, kantigare och det är för många detaljer som är helt olik Oystercaset för att kalla det en kopia.

Jag gillar.

Håller helt med, värt att påpeka är att jag INTE sagt att det är en kopia. Utan att den "påminner" om ett super case utan att vara en fullblodig kopia/hommage.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knappast en kopia! Allt är inte kopior bara för att det finns några få likheter.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
TomasBc skrev:
daviden skrev:
TomasBc skrev:
Påminner mycket om Rolex super case men det ser överlag helt OK ut.

Jag gillar nog lite..
Jag tänkte också så först då den fladdrade förbi i mitt RSS-flöde ...men jag har ändrat mig. Jag tycker verkligen att den här modellen har INSPIRERATS, inte kopierat. För en gång skull.
Den är helt enkel brutalare, kantigare och det är för många detaljer som är helt olik Oystercaset för att kalla det en kopia.

Jag gillar.

Håller helt med, värt att påpeka är att jag INTE sagt att det är en kopia. Utan att den "påminner" om ett super case utan att vara en fullblodig kopia/hommage.
Menade inte heller att du syftade på en kopia, du gillar den ju lite. ;)
 

_jonte

Patek
Har haft 42'an tidigare. Misstag redan från början. Visserligen riktigt fin, men stoooooor! Kan tänka mig att 40'an känns rätt stor den med. Men riktigt fin faktiskt. Tycker dock de är snyggast på meshet.
 
C

Crowolf

Guest
Skitsnygg! Gillar det där med att köra Perstorpsplatta som tavla. :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
JohanHLM skrev:
Har haft en Helson under några veckor men som nämnts gillar jag inte heller deras plagiat.
+1

Enda fördelen är att man får känna på "Ploprof-känslan" utan att behöva spendera större pengar.
 
C

Crowolf

Guest
Men pratar vi inte Shark Diver 40 här? Tycker den är egen och snygg. Shark Master är ju nåt annat och absolut ett plagiat precis som flera av deras andra modeller.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Crowolf skrev:
Men pratar vi inte Shark Diver 40 här? Tycker den är egen och snygg. Shark Master är ju nåt annat och absolut ett plagiat precis som flera av deras andra modeller.
Jo men diskussionen gick ju "jag har svårt för Helson överlag pga deras plagierande modeller", och du undrade vilken som menades...
 

Barda

Cartier
Jag gillar den! Framförallt att den är så kantig/boxig ( i brist på bättre beskrivande ord)
 
Topp