• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helson shark diver.

Ryttaren

Rolex
Är lite sugen på en shark diver nu när den kommit i 40 mm variant. Den gamla 42an var för stor för mina modesta handleder. Den här har 49mm istället för 51.5 L-to-L.

Någon som har några erfarenheter? Har läst den gamla tråden med nån dykande fransos som förmodat fick 3st otäta på rad...men hoppas på att kvalitetskontrollen är striktare sedan dess...

Finns en tråd på det internationella forumet, med lite bilder från folk som fått hem dom första.

/n
 
C

Crowolf

Guest
Tycker den är riktigt fin. Helsons mest 'egna' modell. Köp!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1359446597.754890.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359446597.754890.jpg
    41.4 KB · Visningar: 429
  • ImageUploadedByTapatalk1359446609.669778.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1359446609.669778.jpg
    34 KB · Visningar: 424
C

Crowolf

Guest
Shit, jag undrar om dom använt Perstorps-platta på den nedres tavla??
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Crowolf skrev:
Shit, jag undrar om dom använt Perstorps-platta på den nedres tavla??
Haha, inte omöjligt.

Angående Shark Divern så har jag länge legat på avtryckaren på modellen i brons. Har dock inte kunnat motivera mig till det riktigt än, och dubbelt upp i pengar mot standardmodellen.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Bra att den kom i 40mm!! Fan nu blir det svårt att inte köpa. Ligger den biligaste på 599$?
 

calzone

Vacheron
Måste säga att Helson Shark Diver var en läcker klocka som nu hamnade på min önskelista :D, Vart kan man beställa ?
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Helson shark diver.

Köpte en SD42 för drygt ett år sen. Fin klocka, ett svulstigt as, underbar design... Men maskinfinishen imponerade inte på mig. Boetten ok, länken sådär. Jämförde finishen med en Seiko Monster, Helson hade inte en chans...
Meshet rekommenderas, mycket skönare än länken.
 

Ryttaren

Rolex
Bild från länken för de lata :). (Obs 42mm mod)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1359459189.991855.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1359459189.991855.jpg
    169.6 KB · Visningar: 319

_jonte

Patek
Ryttaren skrev:
Hittade den här testen, iofs en 42, men den ser riktigt fin ut även i finish. Passade bra i blått också.

Videon var riktigt bra i 1080.


http://watchreport.com/2012/01/helson-s ... eview.html

/n

Finishen på mitt ex var betydligt sämre än vad dess bilder visar. Många ytor som ska vara plana och fint borstade var inte plana, främst då på länken. Sidorna på boetten som ska vara plana var svagt konkava(!). Skarpa kanter efter fräsning som jag fick grada av själv försiktigt för att inte skära sig. Metallgrader och smuts från tillverkning kvar på flera ställen. Vridringsinlägget satt snett. Länkskruvarna såg hemmagjorda ut och av usel kvalité. Dykförlängningen på länken tänker jag inte ens beskriva...
Påpekade flera av dessa brister för Helson, som var helt oförstående. Den fick lämna kort efter. Kanske bara jag som är kräsen... :mrgreen:
 

Ryttaren

Rolex
Nä det lät ju inge vidare...det är väl problemet när en snubbe i europa (gissar jag) försöker styra produktion i hong-kong med allt vad det innebär i kvalitetskontroll.

Man är ju inte så sugen på att få ett måndags-ex och börja returnera grejer dit.
 
Topp